۰
plusresetminus

مینی اتوبوس‌های «صدرا» مردم را پیاده می کنند/ پول بیشتر راه کمتر

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
مینی اتوبوس های شهر صدرای استان فارس مردم را برای انجام یک سرویس بیشتر در میانه راه پیاده کرده ولی کرایه کامل دریافت می کنند.
مینی اتوبوس‌های «صدرا» مردم را پیاده می کنند/ پول بیشتر راه کمتر
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار مهر، طی چند سال گذشته با افزایش جمعیت در کلانشهر های کشور، دولت وقت به فکر ایجاد شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرهای کشور افتاد و از این رو شهر جدید صدرا در چند کیلومتری شیراز راه اندازی شد.

طی حدود ۱۵ سال گذشته با راه اندازی این شهر جدید همواره مشکل حمل و نقل عمومی برای مردم این شهر وجود داشته که تاکنون هیچکدام از مسئولان شهر جدید صدرا نتوانسته اند این مهم را برطرف کنند.

ساکنین شهر جدید صدرا همواره انتظار داشتند با ایجاد شهرداری در این شهر، مشکلات اینگونه برطرف شود اما این مشکلات در حمل و نقل ساکنین که بیشتر آنها مجبور هستند برای حضور در محل کار خود به شیراز بیایند وجود دارد.

حدود سه ماه پیش اتوبوس های شرکت واحد شهر صدرا به دلایل مختلف در محل کار خود حاضر نشده و ساکنان شهر صدرا مجبور شدند که مسیری را تا بلوار میرزای شیرازی بیایند و از آنجا با استفاده از سرویس های دیگر خطوط خود را به داخل شهر و میدان قصردشت برسانند و از طرفی بعد از ساعت معمول دیگر اتوبوسی برای رساندن مردم به شهر صدرا وجود نداشت.

این مشکل پس از مدتی با استفاده از اتوبوس هایی که ظاهری قدیمی و کمی بزرگتر از مینی بوس بود رفع شد که البته نه گنجایش یک اتوبوس را داشت و نه متناسب با ظاهر شهری بود به گونه ای که بیشتر افراد را به یاد خودرو مورد استفاده در فیلم "اتوبوس" مرحوم "هادی اسلامی" می اندازد.

در این میان طی چند روز گذشته برخی از ساکنان شهر صدرا مشکلی جدید را برای حمل و نقل خود عنوان کردند و اینکه سرویس های شبانه مردم را به ایستگاه شهرک بزین به فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از مرکز صدرا می آورد ولی در آنجا به بهانه های مختلف مسافران را پیاده و برای انجام یک سرویس دیگر باز می گردد که البته نرخ کامل از مسافرین گرفته می شود.

نداشتن سوخت بهانه ای برای پیاده کردن مسافرین

در این راستا یکی از ساکنان شهر صدرا به خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه این امر در بسیاری از ساعات پایانی فعالیت رانندگان اتوبوس تکرار می شود که پس از مراجعه به شهرداری صدرا مسئولان اعلام می کنند باید کد شناسایی اتوبوس را اعلام کنید تا چنانچه این اتوبوس به شهرداری صدرا مربوط است پیگیری کنیم.

ساعیان تصریح کرد: متاسفانه رانندگان این کار را هر شب تکرار می کنند تا بتوانند از این طریق هرچه سریعتر یک سرویس دیگر را انجام دهند تا پول بیشتری کسب کنند.

وی افزود: رانندگان اتوبوس صدرا به بهانه خرابی خودرو، عدم وجود سوخت کافی و.... مسافرین را پیاده می کنند و هیچکدام از مسئولین شهر صدرا نیز پاسخگو نیستند.

اما پیگیری های خبرنگار مهر، در خصوص گفتگو با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری صدرا پس از مدتی به طور تلفنی نتیجه داد تا محسن کشاورزی به خبرنگار مهر بگوید: من در مرخصی بوده و هستم. باید به محل کار خود مراجعه کنم سپس پیگیر موضوع خواهم بود.

محسن کشاورز تصریح کرد: من زمانی می توانم این موضوع را پیگیری کنم که کد شناسایی اتوبوس را داشته باشم.

به هر روی به نظر می رسد وجود مینی اتوبوس ها نیز نتوانسته مشکل مردم صدرا را برطرف کند و همچنان حمل و نقل مهمترین مشکل این شهر خوابگاهی است که بیشتر مردم در شیراز مشغول به کار هستند و باید صبح خود را به محل خدمت رسانده و شب به منازل خود بازگردند.

البته یک یا دو دستگاه اتوبوس معمولی نیز به عنوان خط سریع السیر در نظر گرفته شده که در اکثر مواقع یکی از آنها خراب است که این وضعیت نشان از مشکلات جدی در این بخش دارد و انتظار می رود مسئولان مربوطه پاسخگوی مطالبات مردم شهر صدرا باشند.

خبرگزاری مهر آمادگی انعکاس اظهار نظر و پیگیری های مسئولان مرتبط در این زمینه از جمله شهرداری صدرا را دارد.

 
کد مطلب : ۹۹۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما