۰
plusresetminus

انتقاد‌جهانگیری‌از‌تغییر‌کاربری‌زمین‌های‌کشاورزی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را داراست، تغییر کاربری داده شود؟ دولت با آرامش و ویلا داشتن افراد مخالف نیست اما به زدوبندهای اداری که ناحق ایجاد می‌شود حساس است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری، با اشاره به اینکه "استان مازندران فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد و باید مسایل استان را طوری مطرح کرد که با ارائه برنامه‌های استانی بتوان آن را به سمت و سوی درستی پیش برد"، اظهار کرد: نباید همیشه از مشکلات گفت و طوری فضای استان را نشان داد که مدیران استان ناتوان جلوه کنند.

وی با بیان اینکه "مازندرانی‌ها حق بزرگی بر گردن دولت تدبیر و امید دارند و رئیس‌جمهور گفت وقتی به مازندران وارد شدم فهمیدم که فضای انتخابات عوض شده است"، افزود: مازندرانی‌ها در انتخابات سال 92 کار اصلی را انجام دادند و هر حرکتی که لازم بود از جایی آغاز شود و به سایر کشور تسری پیدا کند، از همین مازندران شروع شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه مازندران باید برای جلب سرمایه‌های خارج از کشور طرح‌هایی آماده داشته باشد و سرمایه‌گذاران را هدایت کند، تاکید کرد: سال 94 از نظر اقتصادی سخت‌ترین سال برای کشور است و باید در این زمینه مدیریت درستی اعمال شود.

وی با بیان اینکه "باید طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود"، گفت: از همین رو، ارزیابی مدیران استانی نیز بر این منطبق شد که طرح‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز اظهار کرد: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را دارد، تغییر کاربری داده شود؟ دولت با آرامش و ویلا داشتن افراد مخالف نیست اما به زدوبندهای اداری که ناحق ایجاد می‌شود حساس است.

وی مازندران را استان با استعدادی معرفی کرد که می‌تواند از نظر توسعه در صدر اقتصاد کشور قرار گیرد و در ادامه گفت: بزرگترین بندر و دریای خزر را امروز در مازندران بازدید کردم ولی انتظار بیشتری از این بندر داشتم.

جهانگیری با بیان اینکه "وجود جنگل، میزان بارندگی، جمعیت خوش‌فکر و باسواد و نزدیکی مازندران به پایتخت یک موقعیت استثنایی است و از این رو مازندران باید رتبه اول توسعه کشور باشد"، تصریح کرد: در کنار توسعه مازندران، یک کار خلاف محیط زیست هم نباید انجام شود.

وی ادامه داد: در مازندران صنعت فولاد راه‌اندازی نکنید. برای توسعه اگر نتوانید صنعت فولاد بیاورید صنعت آی‌تی را می‌توانید گسترش دهید زیرا به گفته مسئولان این حوزه در مازندران قابلیت اشتغال‌زایی 100 شغل در این بخش وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های مازندران در بخش راه‌سازی، اظهار کرد: جاده فیروزکوه در سال 94، جاده هراز در سال 95، قطعه یک آزادراه تهران شمال در سال 96 و قطعه 4 آن تا پایان سال 94 افتتاح می‌شود.

جهانگیری در پایان، با بیان اینکه استاندار مازندران و وزیر راه باید پیگیر اتمام این پروژه‌ها باشند، بر ضرورت تکمیل سدهای استان نیز تاکید کرد.
کد مطلب : ۹۹۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما