۰
plusresetminus
در کارگاه آموزشی «مدیریت پیشگیری از جرائم مرتبط با اراضی» بررسی شد؛

جلوگیری از ساخت‌وساز و تفکیک غیرمجاز در اراضی ملی/ اهمیت برنامه محور بودن پیشگیری/ تخریب بیش از ۵۰۰ مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
معاون اجرایی شهردار شیراز گفت: بیشترین مشکلات دخل و تصرف در اراضی ملی در شیراز مربوط به حریم شهر است
ساخت‌وساز و تفکیک غیرمجاز
ساخت‌وساز و تفکیک غیرمجاز
به گزارش "حافظ نیوز"، رمضان امینی در کارگاه آموزشی مدیریت پیشگیری از جرائم مرتبط با اراضی با بیان اینکه اراضی شهرها و حریم شهرها چند دسته هستند، گفت: بیشترین مشکلات دخل و تصرف در اراضی ملی در شیراز مربوط به حریم شهر است و طی چند سال گذشته با تدابیر شهرداری و هماهنگی دستگاه قضایی با موارد تصرف اراضی به شکل ضربتی برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 92-93 بیش از ۵۰۰ مورد تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی شیراز انجام شده است، گفت: طبق ماده ۱۰۰ قانون مکلف هستیم که از هر گونه ساخت‌وساز و تفکیک غیرمجاز در اراضی ملی جلوگیری کنیم.

معاون اجرایی شهردار شیراز بیان داشت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در حریم شیراز برای توسعه فضای سبز و توسعه کمربند سبز در نظر گرفته شده است.

احمد رحمانیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز گفت: اقدامات پیشگیری باید به موقع انجام شود و اگر امروز در حومه و اطراف شیراز صدها هزار هکتار از اراضی مورد تصرف قرار می‌گیرد ناشی از آن است که اقدامات پیشگیرانه، به موقع نبوده است.

وی با تأکید بر بحث پیشگیری به موقع بیان داشت: برنامه محور بودن پیشگیری مهم است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: فقط یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در حوزه پیشگیری فعالیت داشته باشد و نیاز است بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی بین بخشی مؤثر و مبتنی بر یک فرآیند علمی شکل بگیرد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه باید نسبت به جایگاه مدیری که به پیشگیری معتقد نیست تردید داشت، تصریح کرد: اگر بعضی از دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند نیز به آن دلیل است که یا از وظایف قانونی خود اطلاع ندارند یا اینکه قانون را می‌شناسند ولی خود را مقید به اجرای آن نمی‌دانند.
 
کد مطلب : ۹۹۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما