۰
plusresetminus

۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی خطوط انتقال آب لارستان نیاز است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۸
مدیر امور آبفای روستایی لارستان با بیان اینکه درحال حاضر تمام روستاهای لارستان به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، گفت: برای رفع فرسودگی موارد اضطراری خطوط انتقال آب در منطقه لارستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش حافظ نیوز، رسول عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان با اشاره به اینکه 75 روستای بالای 20 خانوار زیرپوشش اداره امور آب و فاضلاب شهرستان لارستان قرار دارد، اظهار داشت: این تعداد روستا، 66 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی افزود: در این 75 روستای 112 حلقه چاه وجود دارد که از این میزان فقط 70 حلقه آن زیر نظارت امور آبفای لارستان قرار دارد.

مدیر امور آبفای روستایی لارستان با ابراز نگرانی از گسترش و تأثیر روزافزون خشکسالی بر عمق چاه‌های موجود در روستاهای لارستان، تصریح کرد: عمق چاه‌های دستی در درز و سایبان به 120 متر، جویم، اوز و بنارویه 100 متر و در بیرم به 80 متر رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمیق‌ترین چاه آهکی استان فارس با عمق 510 متر در منطقه "هرمود مهرخویی" لارستان قرار دارد.

عسکری با بیان اینکه به دلیل کیفیت نامناسب آب شرب به تمام روستاهای لارستان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود، اضافه کرد: در سطح روستاهای لارستان عملیات انتقال آب با 900 کیلومتر خط انتقال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع فرسودگی موارد اضطراری خطوط انتقال آب در منطقه لارستان 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: برای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای لارستان در کوتاه مدت 90 میلیارد ریال، میان مدت 600 میلیارد ریال و در بلند مدت 850 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر امور آبفای روستایی لارستان گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب که به دست مشترکان می‌رسد بین یک هزار و 500 تا دو هزار تومان است که میزان پرداختی هر مشترک به ازای هر متر مکعب 150 تومان است.

این کارشناس امور آب با اشاره به اینکه در لارستان 20 هزار و 200 مشترک روستایی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود شدید آب‌های زیرزمینی از همه مشترکان می‌خواهیم تا با صرفه‌جویی در مصرف آب به حفظ بیشتر این ماده حیاتی کمک کنند.

وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار از سوی مسئولان استانی و ملی به لارستان، زمینه تعمیر شبکه‌های فرسوده انتقال آب این شهرستان فراهم شود.
کد مطلب : ۹۹۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما