۰
plusresetminus

رویش‌های معنوی و ظرفیت استراتژیک راهپیمایی اربعین

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
️ راهپیمایی عظیم اربعین نشان‌دهنده ظرفیت استراتژیک بالا و منحصربه‌فرد اسلام ناب است که در صورت رسیدن پیام آن به جهانیان، می‌تواند موج فرهنگی عظیمی در جهان را به راه انداخته و زمینه‌ساز تغییر مناسبات ظالمانه جهانی شود.
پیاده‌روی اربعین
پیاده‌روی اربعین
به گزارش "حافظ نیوز"، این روزها مهم‌ترین رویداد بشری، راهپیمایی عظیم اربعین است. راهپیمایی که واجد ویژگی‌هایی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فردی است که برخی از آن عبارت‌اند از:

️ این همایش جهانی مرزهای جغرافیایی، سیاسی، نژادی و مذهبی را درنوردیده و در آن انسان‌هایی از سراسر جهان و با ملیت‌ها، نژادها و مذاهب گوناگون شرکت می‌کنند.

️ این رویداد شگرف، انعکاس ندای حق‌طلبی و حق‌خواهی امام حسین(علیه‌السلام) است که تاریخ را مقهور خود کرده و پس از 1400 سال این‌چنین پژواک آن در هستی طنین‌انداز شده است. 

️ راهپیمایی عظیم اربعین نشان‌دهنده ظرفیت استراتژیک بالا و منحصربه‌فرد اسلام ناب است که در صورت رسیدن پیام آن به جهانیان، می‌تواند موج فرهنگی عظیمی در جهان را به راه انداخته و زمینه‌ساز تغییر مناسبات ظالمانه جهانی شود. 

️ در چند سال اخیر نظام جهانی سلطه و صهیونیسم بین‌الملل با طراحی و شکل دادن به گروه‌هایی افراطی تکفیری، تمام تلاش خود را نمود تا سناریوی بدیل سازی در برابر اسلام ناب و نسخه مبارزاتی آن‌که برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است را عملیاتی نماید و از این طریق جلوی آشکار شدن حقیقت اسلام ناب در جهان را بگیرد. 

️ طی دو سه قرن اخیر تمدن غرب هرچقدر در بعد مادی پیشرفت داشته به همان اندازه در بعد معنوی عقب‌گرد کرده است و ازاین‌رو انسان غربی دچار بحران معنا و نبود معنویت گشته و در دریایی از خدابیگانگی و ازخودبیگانگی غوطه‌ور‌است، به همین دلیل راهپیمایی عظیم اربعین ظرفیت بزرگی برای آشنایی این انسان با معنویت اسلام ناب و پاسخگویی به بحران معنای تمدن غرب است و دقیقاً به همین دلیل است که نسخه تقلبی اسلام تکفیری و داعشی برای گمراه کردن فطرت‌های جستجوگر طراحی‌شده تا چهره پرفروغ نسخه اصلی دیده نشود.

️ مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با شناخت عمیق تمدن غرب و مشکلات آن و فهم دقیق جستجوی معنا توسط بسیاری از جوانان غربی، با اتخاذ دیپلماسی فطرت و مخاطب قرار دادن فطرت این جوانان، آنان را به شناخت اسلام ناب دعوت کرده و بدیل سازی اسلام تکفیری در برابر اسلام ناب را متذکر شده‌اند. ایشان همچنین در دیدار نخست‌وزیر مجارستان بیان کردند که: «اکنون یک رویش معنوی آرام و نامحسوس، هم در اروپا و هم در آمریکا با محوریت جوانان در حال شکل‌گیری است.» 

️ با توجه به ظرفیت عظیم معنوی و انسانی واقعه کربلا و رویداد راهپیمایی اربعین به‌عنوان تداوم پیام آن و با توجه به رویش معنوی آرام در غرب، می‌توان راهپیمایی اربعین را فرصتی عظیم و استراتژیک برای شکل‌گیری یک جنبش جهانی حق‌طلبی و نفی ظلم و کفر دانست که زمینه‌ساز تحقق وعده جهانی پیروزی حق بر باطل و مقدمه شکل‌گیری امت جهانی مستضعفین است. 

️ مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نیز به زیبایی راهپیمایی اربعین را سرآغاز جهانی‌شدن قیام حق‌طلبانه امام حسین(علیه‌السلام) دانسته و فرموده‌اند: « اولین جوشش‌های چشمه‌ی جوشان محبت حسینی - که شطّ همیشه جاری زیارت را در طول این قرن‌ها به راه انداخته است - در اربعین پدید آمد. مغناطیس پُرجاذبه‌ی حسینی، اولین دل‌ها را در اربعین به‌سوی خود جذب کرد؛ رفتن جابربن‌عبداللَّه و عطیّه به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پُربرکتی بود که در طول قرن‌ها تا امروز، پیوسته و پی‌درپی این حرکت پُرشکوه‌تر، پُرجاذبه‌تر و پُرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روزبه‌روز در دنیا زنده‌تر کرده است.» 

رضا سراج-کارشناس مسائل استراتژیک
http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۲۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما