۰
plusresetminus
به بهانه یک بحران همیشگی در اجتماع ما؛

غافلگیر شدن عادت ماست یا سیاست ما؟

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۴
خیلی از ما ایرانی‌ها، یک خاوری درونمان داریم که اگر شرایط برایش فراهم شود، به یک اختلاسگر بزرگ تبدیل می‌شود!
ترافیک شیراز
ترافیک شیراز
💠 معمولا ما ایرانی‌ها یک رسم قدیمی داریم که در برابر بلایای طبیعی، غافلگیر می‌شویم حتی اگر از لحظه وقوع آنها نیز اطلاع دقیق داشته باشیم! گاهی اوقات نیز خبر از بلایای طبیعی نیست؛ همان برف و بارانی که برایش کلی انتظار کشیدیم و نماز باران خواندیم، بالاخره از راه می‌رسد اما کل سیستم مدیریت شهری را در شوک و غافلگیری فرو می‌برد.
💠 از هفته‌ها قبل مشخص است که قرار است در هفته دوم بهمن، برف سنگینی در پایتخت بیاید اما روزی که برف می‌بارد، کل پایتخت مختل می‌شود و راه‌ها بند می‌آید! برف که می‌آید، برق می‌رود آب می‌رود گاز می‌رود... اما سوال اینجاست که غافلگیر شدن در چنین مواقعی، عادت ماست یا سیاست ما؟
💠 برف که می‌بارد، قیمت تاکسی فرودگاه امام تا یک میلیون تومان هم می‌رسد! نانوایی محل هم ۳۰۰ تومان می‌کشد روی نان سنگکش و می‌گوید راه‌ها بند آمده معلوم نیست آرد را به موقع برسانند! قیمت هواپیمای تهران-شیراز هم از ۱۵۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان افزایش میابد! بلیط اتوبوس هم نایاب می‌شود و در بازار سیاه که دنبالش بروی تا دو برابر قیمت اصلی، برای تهیه آن باید بپردازی! همین اتفاق برای کرایه حمل بار هم می‌افتد و نهایتا می‌بینی همه چیز، چند درصدی گران می‌شود چون چند سانتی‌متری برف باریده است!
💠 بی‌تعارف، خیلی از ما ایرانی‌ها، یک خاوری درونمان داریم که اگر شرایط برایش فراهم شود، به یک اختلاسگر بزرگ تبدیل می‌شود! بنابراین، غافلگیری و بحران برای خیلی از ما، درواقع یک فرصت است تا بحران!
و اما طبق پیش‌بینی‌ها، شیراز و بسیاری از شهرهای فارس نیز از هفته آینده درگیر باران و برف خواهند بود. حال باید منتظر بود و غافلگیری(بخوانید سوءاستفاده و فرصت‌طلبی) برخی‌ها را در روزهای آینده در شیراز نیز به نظاره نشست!
نویسنده: کاظم فریدونی
کد مطلب : ۱۸۸۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما