۱
plusresetminus
یادداشت/

نه جنگ نه مذاکره

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
غلامرضا صفرپور، استاد دانشگاه و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و تحلیلگر سیاسی در یادداشتی تحلیلی به موضوع جنگ و مذاکره ایران با آمریکا پرداخته است .
نه جنگ نه مذاکره
به گزارش حافظ خبر، با حضور کشتی ها، ناو ها و نیروهای نظامی ایالت متحده آمریکا عده ای با ایجاد جو روانی و همسو با خارج نشینان مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سعی بر ایجاد شبهه جنگ جهانی سوم میان ایران و آمریکا داشتند که با وجود صحبت های مقام معظم رهبری و سایر کارشناسان و متخصصان امر چیزی جز وهم و جنگ روانی علیه ایران و مردم آن نبوده است. البته قابل ذکر است که یکی از مهم ترین اهداف ایجاد این جو و جنگ روانی وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره و کشاندن آن به پای میز برای گفتگو با آمریکا می باشد.
به همین منظور غلامرضا صفرپور، استاد دانشگاه و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و تحلیلگر سیاسی در یادداشتی تحلیلی به موضوع جنگ و مذاکره ایران با آمریکا پرداخته است که در ادامه می خوانید:::
با یک بررسی اجمالی بعدازجنگ تحمیلی،به این نتیجه خواهیم رسیدکه درجنگ نظامی این آمریکا واقمارش در منطقه است که متضررخواهند شد. آمریکایی ها بنظر می رسد براساس نظریات استراتژیست چینی بنام "سان تزو" که درحدود ۲۰۰۰ هزارسال قبل درکتاب هنرجنگ نوشته که "...وقتی ضعیف هستی خود را باحقه های جنگی قوی نشان ده تارقیب بترسد و حمله نکند، وقتی حریف گزینه های نادرستی انتخاب کرد تشویقش کن تا با دست خودش نابود شود، وقتی راه درستی درپیش گرفت فضا را براش مغشوش و تیره نشان بده تا در انتخابش دچار شک و تردید شود و انصراف بدهد ."
 
بعبارتی دیگر پیروزی مبتنی بر عملیات فریب بنابرین آمریکایی ها ضعف خودروباجنگ روانی پوشانده وخود روقوی نشان می دهندکه از قبل آن مسئولین ایران را به اشتباه محاسباتی انداخته تا به اهداف خود دست پیدا کنند. در این سال های اخیر هم دمکرات ها وهم جمهوری خواهان برهمین اساس بامدل "فشارـ مذاکره ـامتیاز گیری"، صنعت هسته ای بوسیله اوباما و امروز ترامپ باهمین مدل درسایه تهدید بدنبال برجام ۲ , ۳ برای تبلیغات آتی درمرحله دوم انتخابات است، وقتی غربی ها به این نتیجه رسیده اند که با دو قطبی سازی هر چند کاذب می توانند از ایران با هزینه بسیار اندک امتیاز بگیرند، چرا تریلیون دلار هزینه جنگ بدهند. خود را با حامیانشان با ایران و طرفدارنش درمنطقه درگیر کنند که نهایتٱ باپیروزی ایران روبرو شوند.
متاسفانه درداخل برخی ازافراد ورسانه های یک جریان خاص به استقبال مذاکره با ترامپ رفته ، اینها درتلاشند که استکبار ستیزی را به ترامپ ستیزی وترامپ ستیزی را به بولتون ستیزی تقلیل دهند و ازتجربه تلخ برجام عبرت نگرفته بلکه درتلاشندکه بابرجام های دیگر که به مراتب بدتر و خطرناکتر از برجام هسته ای هست به ملت ایران تحمیل نمایند.
هدف این عملیات فریب وجنگ روانی باتغییر محاسباتی دربرخی از مسئولین و تسخیر ذهن افکار عمومی جامعه به اهداف خود که باجنگ نمی توانند با هزینه کمتر دست پیدا می کنند. هدف تیم ترامپ ازاین همه هیاهو کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای شکستن مقاومت چهل ساله ملت ایران به منزله محور و نماد استکبار ستیزی است.
بر دولتمردان است که با پیروی از فرمایشات رهبری اراده ی خود را بر مقاومت جزم نموده و به این باور برسند که هزینه سازش  و انفعال بیشتر از هزینه مقاومت است و فرموده رهبری دراین جنگ ارادها ما با توکل به قدرت لایزال الهی  پیروز خواهیم شد.
 
دکتر غلامرضا صفرپور؛ مدرس دانشگاه
منبع: خبرگزاری علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۴۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما