آقای استاندار بخواند!

هفته مبارزه با مواد مخدر و مسایل قدیمی روی زمین مانده!

6 تير 1398 ساعت 7:46

هفته مبارزه با مواد مخدر هفته آسیب شناسی و نقد بی رحمانه فعالیت های کم اثر گذشته توسط خودشان و دیگران است.


به گزارش حافظ خبر؛ هفته مبارزه با مواد مخدر برای ادارات و سازمان های متولی موضوع، فرصت مغتنمنی است که تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته در یک سال گذشته خود را ارایه نمایند.
 

در همین هفته و به همین مناسبت متولیان موضوع، برنامه های متعدد و بعضا متنوعی را  نیز تدارک دیده و اجرا می نمایند که این کار هم در جای خود مناسب و منطقی است.
 
به نظر می رسد در کنار هر دو فعالیت اشاره شده و شاید مهمتر از آن دو، پرداختن به موضوع آسیب شناسی فعالیت های انجام شده در گذشته و بررسی میزان اثر بخشی آن می باشد.
 
موضوعی که عمده مدیران به دلایل مختلف از انجام آن طفره می روند.
سوال و درخواست مردم از دستگاه های متولی کاملا روشن و شفاف هست و درخواستشان هم سالهاست که تغییر نکرده، اما چه شده است که متولیان پر تعداد این موضوع نتوانسته اند به مطالبه به حق آنها پاسخ دهند.
 
هفته مبارزه با مواد مخدر هفته آسیب شناسی و نقد بی رحمانه فعالیت های کم اثر گذشته توسط خودشان و دیگران است.
 
مدیر هر مجموعه متولی در امر مبارزه با مواد مخدر باید با آغوش باز طرح  ها و برنامه هایش را در معرض نقد بگذارد تا با اصلاح روش ها نتیجه بهتری عاید گردد.
 
در این آسیب شناسی نقش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از همه مهتر می باشد. ستادی که همچنان که از نامش پیداست، آمده است تا مبارزه با این بلای خانمان سوز که چندین متولی دارد را هدایت و راهبری کند.
 
شواهد و قراین نشان می دهد این ستاد در استان فارس توفیق چندانی نداشته و مصوبات آن آنچنان که باید ضمانت اجرایی ندارد.
 
استاندار فارس به عنوان رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر باید برای این موضوع فکر اساسی کند و با ورود جدی و مستمر و آسیب شناسی دقیق فعالیت های گذشته، چاره ای بیاندیشد، وگرنه در پیچ و خم های اداری باز هم آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود و وقتی نوبت به خداحافظی از این پست فرا می رسد، جز حسرت و مواخذه در پیشگاه خداوند چیزی عایدشان نخواهد شد.
 
تعدد دستگاه های متولی، بورکراسی زاید، کم انگیزگی عمده مدیران و نداشتن روحیه جهادی و انقلابی، ضعف در ستاد و شورای هماهنگی، استفاده نکردن از ظرفیت مردم و عدم جامعیت طرح ها عمده دلایل امروز عدم توفیق در این مبارزه هست که با عزم جدی همه اینها قابل حل خواهد بود.
شیرازه


کد مطلب: 20743

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/note/20743/هفته-مبارزه-مواد-مخدر-مسایل-قدیمی-روی-زمین-مانده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir