یادداشتی از حسن همیشه بهار؛

تاثیرات کوچینگ خانواده بر زندگی ما

30 دی 1399 ساعت 14:26

در نشست‌های کوچینگ، والدین می‌گویند که تعاملات‌شان با فرزندان خیلی بهتر شده است. آنها با به پایان رساندن کوچینگ، حس دلسوزی بیش‌تری به فرزندان خود پیدا خواهند کرد و در بروز مشکلات، کم‌تر عصبانی می‌شوند و با آرامش بیش‌تری با هم رو به رو خواهند شد.


به گزارش حافظ خبر؛ حتماً تا کنون تأثیر ارتباط با افراد منفی‌گرا را در زندگی خودتان دیده‌اید؟ و حتماً با افراد مثبت زیادی هم در زندگی روبرو شده‌اید. حتی اگر برای دقایقی کوتاه هم باشد... دقت کندید در هر کدام از موارد بالا چقدر تاثیر پذیرفته‌اید؟
ما انسان‌ها، اجتماعی آفریده شده‌ایم و تاثیرپذیر هستیم. نمیشود گفت ما همینیم که هستیم. همیشه آدم‌ها تغییر میکنند. روحیه می‌گیرند یا روحیه خودشان را از دست می‌دهند. به همین خاطر، همیشه باید برای بودن افراد در کنار خودمان دقت کنیم.
بسیاری از آدم‌ها به بودن برخی‌ها در کنارشان نیاز دارند. برای مشورت، برای هم‌فکری، برای هم‌سخنی، برای گوش دادن و ...
امروز کوچ و مربی یکی از این نیازها برای خانواده‌هاست. داشتن یک مربی امروز از افتخارات هر فرد است. هر کس که مربی دارد حتماً باید به خودش یک مدال بدهد. چون اهل مشورت و اهل رشد است.
همانگونه که افراد دور و بر ما در رفتار ما تأثیر دارد، یک کوچ هم در رفتار و زندگی خانوادگی ما تأثیر دارد.
تحقیقات ثابت کرده است که هر چند در نشست‌های کوچینگ خانواده، نمیشود رفتارها را به طور کامل از بین برد، اما معمولاً رفتاری که در ابتدای این نشست‌ها کوچینگ گفته می‌شود، بعد از به پایان رسیدن دوره کوچینگ تا حد زیادی بهبود پیدا می کنن.
با کمک کوچینگ خانواده، والدین می‌توانند فرزندان‌شان را خیلی بهتر در زندگی همراهی کنند. آنها از این راه با هم همکاری بیش‌تری دارند و مشکلات کم‌تری پیدا می‌کنند.
در نشست‌های کوچینگ، والدین می‌گویند که تعاملات‌شان با فرزندان خیلی بهتر شده است. آنها با به پایان رساندن کوچینگ، حس دلسوزی بیش‌تری به فرزندان خود پیدا خواهند کرد و در بروز مشکلات، کم‌تر عصبانی می‌شوند و با آرامش بیش‌تری با هم رو به رو خواهند شد.
با توجه به نتایج، اعضای خانواده با برگزاری نشست‌های کوچینگ می توانند اعتماد به نفس بیش‌تری را بدست آورند و به سمت بهبود روابط خود به پیش روند.
یکی از عوامل کلیدی در کوچینگ خانواده، برقرار کردن یک رابطه قابل اعتماد و مستمر میان اعضای خانواده است.
کوچینگ خانواده مستلزم رسیدن به درک عمیق از روابط میان اعضای خانواده است که مربی با مهارت خود آن را ایجاد خواهد کرد.
کوچ خانواده باید بتواند با والدینی که با مشکلات بسیار به او مراجعه کرده‌اند، احساس هم‌دردی و مشکلات آن‌ها را در مراحل گوناگون زندگی‌شان درک کند.
با دوره کاملاً کاربردی کوچینگ خانواده، زندگی پر از آرامش را تجربه کنیم. با هم و در کنار هم، گام به گام تا روزگار شیرین و زندگی همیشه بهاری...


کد مطلب: 23020

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/note/23020/تاثیرات-کوچینگ-خانواده-زندگی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir