۰
plusresetminus
رونمایی از یک سناریوی خطرناک

«شارلی ابدو» بهانه ای برای نمایش چهره ای تکفیری از اسلام در قلب اروپا/ دستگاه دیپلماسی در مواجهه با آغاز موج اسلام ستیزی در اروپا چه واکنشی باید نشان دهد؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۴
موج اسلام ستیزی تلاش می کند مردم اروپا را در برابر کلیت اسلام و مسلمانان بشوراند
حافظ نیوز/ مهدی نجفی - سرویس سیاسی - متأسفانه توهین به مقدسات ادیان توحیدی به ویژه اسلام در طول تاریخ دارای سابقه است، با این تفاوت که پدیده ای به نام رسانه هم اکنون در وضعیتی استثنایی و جالب توجه قرار دارد و مخاطبان به علت تنوع موجود و دسترسی به خیل رسانه ها، توانایی بیشتری در تشخیص و تفکیک حق و باطل یافته اند.
اسلام گرایی و اساسا گرایش فطری انسان به دین، از جمله اموری است که به هیچ عنوان نمی توان در برابرش مانع تراشی کرد، گرچه حوادثی از قبیل حمله 2 ترویست داعشی  به دفتر نشریه شارلی ابدو بهترین فرصت را برای مروجان اسلام هراسی در فرانسه فراهم نمود تا با تشدید ستیز خود علیه رسول مهربانی(ص) حقد و کینه خود را علیه پیامبر اسلام و همۀ مسلمانان آشکار سازند.
در تحلیل این موضوع، نخستین عاملی که باید به آن اشاره شود این است که اگر هژمونی رسانه ای غرب در کنار تبلیغ بی امان ادیان و فرقه های گوناگون و در مواجهۀ سلبی و تخریبی علیه آموزه های اسلام می توانستند مانع از نفوذ و گسترش اسلام شوند مسلما نیازی به برپا کردن نمایش های وحشتناکی چون یازده سپتامبر و شارلی ابدو در تخریب چهره اسلام برابر دیدگان جهانیان نمی یافتند، حال و در مواجهه با این موج روزافزون اسلام گرایی، در صدد هستند تا ماهیت اسلام رحمانی را دستخوش تغییر نمایند و گروه های تروریستی تکفیری را در قالب اسلام به مردم جهان معرفی کنند.
بر اساس گزارش رسانه های غربی، از زمان حملات تروریستی شارلی ابدو ده ها مورد حمله به مراکز اسلامی و مسلمانان در اقصی نقاط کشورهای اروپایی گزارش شده است که این وضعیت، نشان از آغاز موج اسلام هراسی است و این موج، بازخورد و واکنشی در برابر چهره ای تکفیری است که متاسفانه در برخی کشورهای اروپایی از اسلام در حال نمایش است. در هنگامه ای که رسانه های غربی، داعش و النصره و القاعده را به عنوان اسلام معرفی می کنند و سر بریدن ها و رفتار غیر انسانی این جنایتکاران به پای ثابت اخبار رسانه های غربی تبدیل شده است، مخاطب اروپایی دیگر کاری به اسلام متفاوتی که جمهوری اسلامی داعیه دار آن است کاری ندارد، چرا که وی تفاوتی میان این دو اسلام قائل نیست و از سویی به شدت می هراسد که مبادا خیابان های شهر او در فلان کشور اروپایی همانند خیابان های شهرهای سوریه جولانگه جنایتکاران مسلمان نما شود.
لذا این موج اسلام ستیزی که متاسفانه با هدایت دولت های اروپایی در حال راه افتادن است، تلاش می کند مردم اروپا را در برابر کلیت اسلام و مسلمانان بشوراند. و اما در تبیین این مدعا یعنی علل اسلام ستیزی دولت های غربی باید گفت ماهیت آموزه های لیبرالیسم و سکولاریسم و نیز نهاد دینی غرب یعنی کلیسا، از یک سو پاسخگوی نیازهای اجتماعی و فرهنگی جوامع خود نیست و اساسا، دین در غرب پایش را از دخالت در حکومت به کلی بیرون کشیده و منحصر به برخی بایدها و نبایدهای  اخلاقی شده است لذا دین اسلام به عنوان یکه تاز عرصه حکومت دینی، هم اکنون در جهان مطرح است بنابراین در ساحت ایدئولوژیک، تنها رقیب نظام لیبرال سرمایه داری نظام اسلامی است و البته نباید فراموش کرد تنها نمونه رو به گسترش آن نیز جمهوری اسلامی ایران است.
لذا هدف اصلی موج اسلام ستیزی در واقع تلاش برای دور کردن آحاد بشر از گرایش به سمت اسلام ناب است و نباید فراموش کرد شیفتگی نوع بشر به دین گرائی هر لحظه بر سبد هواداران اسلام گرائی می افزاید و هر میزان که دستگاه تبلیغاتی غرب برای مهار اسلام گرائی بیشتر بر طبل ضدیت با اسلام ناب بکوبد و پولهایی کلان به نشریاتی همچون شارلی ابدو برای انتشار نشریه هتاکانه علیه پیامبر(ص) در تیراژ 5میلیون نسخه اختصاص دهد، مردم در غرب بیشتر کنجکاو خواهند شد و سیرۀ فردی و اجتماعی رسول مهربانی(ص) را بیشتر مورد جستجو قرار خواهند داد؛ اتفاقی که در دهه پیش و متعاقب حوادث یازده سپتامبر در اروپا رخ داد.
 
دستگاه دیپلماسی در مواجهه با آغاز موج اسلام ستیزی در اروپا چه واکنشی باید نشان دهد؟
نقش دستگاه دیپلماسی کشورمان در این وقایع از آن جهت با اهمیت است که یکی از عوامل اصلی و مهم مهار این موج در رسانه ها و برخی جوامع نخبگانی و در بین سیاستمداران غربی، دستگاه دیپلماسی کشورمان می باشد. رایزنی های گسترده سیاسی در سطح مقامات با هدف افزایش همگرایی و حضور در جوامع آکادمیک در کشورهای اروپایی و برقراری و راه اندازی کرسی گفتگو میان ادیان از جمله وظایفی است که فارق از احتمال و میزان تاثیرگذاری آنها، انتظار می رود وزارت امور خارجه نسبت به آن اهتمام بورزد.
و در انتها باید این نکته را یاداور شد که تا زمانی که اقدام موثری در خصوص مواجهه با موج اسلام ستیزی در غرب، از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان مشاهده نشود نمی توان مدعی داشتن وزارت امور خارجه ای در تراز انقلاب اسلامی شد.
کد مطلب : ۴۴۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما