۰
plusresetminus

چرا«القاعده یمن» مسئولیت حوادث تروریستی فرانسه را پذیرفت؟/ آیا بهانه سرکوب جنبش شیعی«انصار الله»فراهم شده است؟/ «از نتانیاهو تا سران جنایتکار عرب»همه در راهپیمایی پاریس!

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
قطعا حوادث تروریستی فرانسه می تواند منجر به ایجاد بهانه مناسبی برای لشکرکشی غرب به یمن باشد، اتفاقی که در صورت وقوع سمت و سوی اصلی آن می تواند تصرف پایگاه های
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - طی چند روز گذشته، حوادث تروریستی در فرانسه به مهمترین خبر رسانه های جهان تبدیل شده است. درست چند ساعت پس از انتشار کاریکاتور رهبر داعش، سه تبعه کشور فرانسه با تهدید، رمز ورود به ساختمان مجله شارلی ابدو را دریافت کرده و دست به کشتار سردبیر و برخی کاریکاتوریست ها و خبرنگاران این نشریه زدند. اما این پایان ماجرا نبود و دو مورد پی در پی گروگانگیری و یک مورد حمله مسلحانه به پلیس، ماحصل همه اتفاقاتی بود که کشور فرانسه و بلکه اتحادیه اروپا را در شوک فرو برد.
این حادثه تروریستی همانند هر حادثه تروریستی دیگر که منجر به کشته و مجروح شدن انسانهای بیگناه می شود محکوم است، اما در دل این حادثه تروریستی زوایای مبهمی نیز وجود دارد. نخست اینکه تروریست ها چگونه توانسته اند در دل اروپا و در شهری چون پاریس، موشک انداز آرپی جی و سلاح های اتوماتیک را در اختیار داشته و آن را به کار گیرند؟ از این منظر، این حادثه شباهت هایی با حوادث 11 سپتامبر آمریکا داشته و احتمالا دست کشورهای اروپایی و آمریکا را برای هر اقدام خشونت بار دیگری علیه جهان اسلام به اسم مبارزه با تروریسم باز خواهد گذاشت.
و اما نکته مبهم و کلیدی دیگری که باید به آن اشاره شود، ادعای القاعده یمن مبنی بر مدیریت این حملات و پذیرش مسئولیت آن است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک عضو بی نام القاعده یمن، این حمله را انتقامی در پاسخ به کاریکاتور موهن سال گذشته این نشریه علیه پیامبر اسلام توصیف کرده و در بیانیه ای که مدعی است از سوی القاعده یمن منتشر شده، گفته است: «رهبری القاعده شبه جزیره، عملیات ها را مدیریت کرد. اهداف با دقت انتخاب شده بودند.»
به راستی چرا القاعده افغانستان یا پاکستان و یا داعش در عراق و یا النصره در سوریه که از امکانات بیشتر و گسترده تری برخوردارند و امکان انجام چنین عملیات هایی برای آنها فراهم تر است، مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اند و در واقع پذیرش مسئولیت آن به القاعده یمن واگذار شده است؟
فهم نقش القاعده یمن در این حادثه تروریستی، از آن جهت حائز اهمیت است که یمن، این روزها شاهد رویش دیگری از جبهه مقاومت اسلامی تحت عنوان جنبش «انصار الله» است، جنبشی که این روزها مناطق وسیعی از یمن را در سیطره خود دارد و حرف اول این روزهای یمن را می زند و از طرفی در این ایام شدیدا درگیر جنگ با القاعده یمن می باشد.
ظهور یکی دیگر از رویش های انقلاب اسلامی در کشوری که حیات خلوت وهابیت محسوب می شود و می تواند جبهه مقاومت اسلامی را بیش از گذشته وسیع و تقویت نماید، رویداد بسیار بزرگی است که همزمان رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود و دیگر حکومت های مرتجع و وهابی عرب و بلکه اتحادیه اروپا و آمریکا از وقوع آن احساس خطر می کنند. حال و در شرایطی که جنبش شیعی انصار الله خود را ملزم به رعایت حقوق انسانی می داند و از انجام هر گونه عملیات های تروریستی اجتناب دارد و از سویی هر روز بیش از گذشته پایگاه مردمی خود را تقویت می نماید، چگونه می توان آن را مهار کرد تا از ظهور جنبشی دیگر همانند حزب الله لبنان جلوگیری شود؟
در خصوص حوادث تروریستی فرانسه پیش از روشن شدن زوایای آن نمی توان پیش داوری و قضاوت کرد اما مسلما حوادث تروریستی فرانسه می تواند منجر به ایجاد بهانه مناسبی برای لشکرکشی غرب به یمن باشد، اتفاقی که در صورت وقوع، گرچه به اسم مبارزه با القاعد یمن صورت می پذیرد اما سمت و سوی اصلی آن می تواند تصرف پایگاه های «انصار الله» و سرکوب و مهار این جنبش باشد.

طرح خطرناک عربستان و آمریکا برای ویرانی یمن
در همین راستا، "عبدالوهاب قطران" عضو مجمع قضایی یمن روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، مدعی شد عربستان سعودی و آمریکا طرحی مبنی بر تحویل استان " مأرب " به تشکیلات تروریستی القاعده مدنظر دارند و قصد دارند با کمک "عبدربه هادی منصور" رئیس جمهور یمن و اخوان المسلمین این استان را به القاعده واگذار کنند، همان طور که استان موصل عراق به داعش واگذار شد.
قطران افزود: "استان مأرب استانی سرشار از منابع انرژی، برق، گاز و نفت است و عناصر القاعده از استان های مختلف یمن دراین استان جمع شده اند و درنتیجه حضور این عناصر ، نیروهای ارتش و امنیتی یمن قادر به عمل به نقش خود در اجرای توافق صلح و همکاری نیستند و مسئولان و فرمانده کل نیروهای مسلح یعنی هادی در انجام وظایف نیروهای امنیتی اختلال ایجاد می کنند.
وی ادامه داد حدود ده روز پیش، اسلحه و مهمات وابسته به تشکیلات القاعده از یکی از گردان های نظامی با نظارت هادی رئیس جمهوری تحویل گرفته شد و عربستان سعودی ، 500 میلیون دلار برای حمایت از القاعده در استان مأرب دراختیار هادی قرار داد و عبدالملک حوثی رهبر گروه حوثی بر این موضوع تاکید کرد.
قطران درباره طرح سرکوب جنبش های انقلابی مانند جنبش انصارالله در یمن از طریق تشکیلات القاعده شاخه نظامی تشکل اصلاح و اخوان المسلمین هشدار داد و عربستان را به دست داشتن دراین طرح و نظارت بر آن متهم کرد.
وی افزود که هادی با هدف تضعیف جنبش انقلابی انصارالله یمن از القاعده حمایت می کند و درصورتیکه وی در مبارزه با القاعده جدی بود، به جای نیروهای کمیته مردمی، ارتش را برای مبارزه با تروریست ها به البیضاء می فرستاد.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد ارتش یمن میلیاردها دریافت می کند درحالی که عملاً تعطیل است زیرا القاعده از ارتش به عنوان اهرمی برای تضعیف انصارالله و ترساندن مردم و جنبش های انقلابی استفاده می کند و این طرح، طرحی کامل برای ویران کردن ارتش یمن است.

«از نتانیاهو تا برخی سران جنایتکار عرب» همه در راهپیمایی پاریس!
و اما در حالی که رئیس جمهور فرانسه به همراه برخی دیگر از روئسای جمهور کشورهای اروپایی، اعلام کردند که در راهپیمایی اتحاد و ضد تروریستی در فرانسه حضور خواهند داشت، برخی سران جنایتکار عرب که در تجهیز گروه های تروریستی نظیر داعش نقش مستقیم داشته اند، همچنین نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی نیز اعلام کرده اند که در این راهپیمایی دوشادوش دیگر مردم حاضر خواهند شد و بر علیه تروریسم شعار می دهند!
منابع رسانه ای پیش بینی کرده اند که شخصیتهایی از 40 کشور دنیا در این تظاهرات حضور یابند.
منابع رسانه ای غربی تأکید کردند که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، "عبدالله دوم" پادشاه اردن و همسرش ملکه "رانیا"، "مهدی جمعه" نخست وزیر تونس، "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در این تظاهرات حضور خواهند داشت.
"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه، "ماریانو راخوی" نخست وزیر اسپانیا، و "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه نیز احتمالا در تظاهرات امروز شرکت می کنند.
فرانسه حدود 2 هزار نیروی پلیس و بیش از هزار نظامی را در پاریس برای تأمین امنیت تظاهرات مستقر کرده است.
وزیر کشور فرانسه تأکید کرده است که این کشور همچنان در هفته های آینده در وضعیت آماده باش قرار خواهد داشت.


کد مطلب : ۴۵۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما