۰
plusresetminus
به بهانه سالروز بازگشت آزادگان؛

انتظار مسافران کربلا، سند افتخار روزهای رزم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
26 مرداد سال ۱۳۶۹، ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق پا به میهن اسلامی گذاشته و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
بازگشت آزادگان
بازگشت آزادگان
"حافظ نیوز"، خورشید آرام آرام، از پس کوه ها بیرون آمد و بر سقف آسمان...

۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق پا به میهن اسلامی گذاشته و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رایحه آزادی خورشید آرام آرام، از پس کوه ها بیرون آمد و بر سقف آسمان پدیدار شد و پرتوهای طلایی اش را بر زمین پراکند.

رادیو بغداد در صبح روز ۲۴ مرداد ماه، خبر ارسال نامه ای را از سوی صدام و خطاب به رهبر و ریاست جمهوری،
رایحه آزادی
اعلام کرد. وی در خلال نامه به تمام خواست های مشروع ایران جواب مثبت داد.

پس از شنیدن این خبر موج شادی در به پا خاست. همگان دست به سوی آسمان بردند و جبین بر خاک ساییدند و سجده شکر به جای آوردند.

یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور       کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

آخرین روز اسارت فرا رسید و اسرا یکدیگر را در آغوش می کشیدند. از یکدیگر حلالیت می طلبیدند و قرآن را بر سر همدیگر می گرفتند و یکدیگر را به آیه های ملکوتی می سپردند. در مرز خسروی بانگِ «به کنعان رسیدگان» طنین انداز بود. اتوبوس های
در انتظار مسافران کربلا
آن سوی مرز عراق بمنزله فرشتگان نجات در انتظار مسافران کربلا بود. همگان خاک پاک وطن را توتیای چشم کردند.

با مشاهده هر ایرانی رگ حیات در اندام تکیده هر آزاده ای جان می گرفت.

 گاهی آرام و صبور دارد؛ خودش می‌گوید این صبوری به دلیل تحمل سال‌ها اسارت است، سال‌هایی که با هر لحظه با خدا بودن گذشت و شاید به همین دلیل بود که سختی‌های طاقت‌فرسای آن روزها قابل تحمل شد. خودش می‌گوید این روزها کمی کم‌طاقت شده است، شاید هوای دوستانش را کرده است و هنوز در شگفت است که چگونه روزهای تلخ و تاریک اسارت را گذرانده است. آزادگان،
بوسه‌ آزادی بر خاک پاک کشور
صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند.

سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند و جمعی مخلص، مقاوم، اهل ایثار و فداکاری و صاحب دل هایی خسته بودند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی پیدا کرده بودند. امروز، روز فخر و مباهات است. امروز روزی است که اسوه های مقاومت و پایمردی ثابت کردند که تاب ماندن و به زانو در آوردن طاغوت را دارند.

امروز روزی است که این پرندگان عاشق ثابت کردند که طاقت سال ها صبر در مقابل مصیبت را دارند و امروز روز شادی آنها و روز مباهات ماست.
کد مطلب : ۹۹۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما