شمیم عطر نرگس در بزرگترین نرگس زار دیم کشور /برداشت ۱۰۰ میلیون شاخه گل از دشت های کازرون

8 بهمن 1399 ساعت 19:28

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت ۱۰۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زار‌های کازرون خبر داد.


به گزارش حافظ خبر؛ حمید رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: شهرستان کازرون با برخورداری ۲۰۰ هکتار نرگس‌زار، از مراکز اصلی تولید گل نرگس در کشور به شمار می‌آید.
او با بیان اینکه برداشت این گل خوشبو تا پایان بهمن ماه در کازرون ادامه دارد، بیانکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ میلیون شاخه گل، از نرگس‌زار‌های شهرستان کازرون برداشت شود.
رشیدی افزود: بزرگترین نرگس‌زار دیم کشور با پیشینه ۱۰۰ سال، در بخش گره (جره) بالاده شهرستان کازرون واقع شده است که یکی از کم‌نظیر‌ترین رویش‌گاه‌های طبیعی گل در کشور است.
رشیدی ادامه داد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال‌زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و گسترش گل نرگس می‌تواند باشد.
او بیان کرد: نرگس‌های کازرون به دلیل مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری، خواهان زیادی دارد و به سراسر ایران فرستاده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در کازرون گونه‌هایی از گل نرگس همچون شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری می‌روید، که زیبایی و بوی ویژه نرگس شهلا، این گونه را پرخواهان‌تر کرده است.


کد مطلب: 23074

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/report/23074/شمیم-عطر-نرگس-بزرگترین-زار-دیم-کشور-برداشت-۱۰۰-میلیون-شاخه-گل-دشت-های-کازرون

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir