۰
plusresetminus

برگزاری نخستین نشست آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۴
همه تلاش ما بر این پایه است که بتوانیم برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ را امسال، شادی‌آفرین و امیدافزا با نگاهی شهروندمدار برگزار کنیم.
نخستین نشست آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی
نخستین نشست آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی
به گزارش حافظ خبر؛ نشست هم‌افزایی و برنامه‌ریزی یادروز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس استان برگزار شد.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به این که امسال پیشنهادهای مرکز حافظ‌شناسی در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حافظ با محوریت حافظ و هنر است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای با نگاه فرهنگی و هنری برای یک هفته در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
سهرابی افزود: همه تلاش ما بر این پایه است که بتوانیم برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ را امسال، شادی‌آفرین و امیدافزا با نگاهی شهروندمدار برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: پس از هماهنگی‌های پایانی، برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ، در نشست خبری به آگاهی مردم خواهد رسید.
هادی شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این نشست گفت: بهره‌گیری همه‌جانبه از شبکه‌های برون‌مرزی و آگاهی‌بخشی جهانی برای برگزاری روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، جایگاه ویژه‌ای در شناساندن حافظ شیرازی خواهد داشت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استان باید با انسجام‌بخشی و همکاری به برنامه‌های گرامی‌داشت حافظ شیرازی، توان بیشتری بدهند.
شه‌دوست شیرازی افزود: پیش‌بینی ما این است که برنامه‌های فرهنگی این روز را، دبیرخانه رویدادهای گردشگری شیراز در 9 خواهرخوانده جهانی شیراز برگزار کند.
او یادآور شد: در راستای شناساندن هر چه بیشتر خواجه شمس‌الدین حافظ شیرازی به مردم شهر راز، نگارخانه بزرگ شهری با بهره‌گیری از توان تبلیغات شهری انجام شود و روزشمار برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت این فخر زبان فارسی، به مردم گفته شود.
امیرحسین حکمت‌نیا، مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هم گفت: با توجه به این که امسال برنامه‌های بزرگداشت حافظ شیرازی هنرمدار است، بایستی هنر را از دید غزل‌های خواجه حافظ شیرازی، به نمایش بگذاریم.
حکمت‌نیا با اشاره به این که بازتاب غزلیات حافظ شیرازی در آفرینش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی دارای جایگاه به‌سزایی است، افزود: رویدادهای 7 شبه با 7 غزل و 7 هنر در حافظیه می‌تواند در شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ و هنر شیراز کمک کند.
او ادامه داد: بهتر است در کنار آئین بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، تلاش‌های هنرمندان آرایه‌های معماری و هنرهای وابسته به حافظیه نیز پاس داشته شود.
محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز جهانی بودن این روز را یادآور شد و گفت: حافظ را باید بیش از ‌پیش به مردم شیراز و جهان شناساند؛ این کار نیز تنها با بهره‌گیری از همه توان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربردی خواهد شد.
فرخ‌زاده افزود: امروزه، در این شرایط کرونایی، باید از میدان‌گاه‌های شیراز، برای برگزاری رویداد‌های شهری به‌ویژه رویدادهایی چون شناساندن خواجه حافظ شیرازی بهره گرفت و نباید توان اقشار گوناگون مردم در شناسایی و شناساندن میراث فرهنگی ناملموس نادیده گرفت.
مرتضی جعفری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز هم به نقشه گردشگری ادبی شیراز اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از توان راهنماهای گردشگری ادبی آموزش‌دیده در مدیریت گردشگری این سازمان، می‌توان به شناساندن شیراز به ویژه در زمینه گردشگری ادبی دست یافت.
معاون شهردار شیراز افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با کاربردی کردن دبیرخانه رویدادهای فرهنگی شیراز در راستای رویدادهای فرهنگی و هنری با نگاه کارکردی این سازمان، گامی بزرگ و ارزشمند را در زمینه گردشگری برداشته است.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۶۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما