۰
plusresetminus
آغاز يك مهر ديگر

فصلی نو برای کلاس اولی ها در شیراز

شور و اشتیاق کلاس اولی ها
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
باز هم فصل شور اشتیاق ، فصل  درس  مشق و مدرسه از راه رسيد.
بهاره کناری دانش آموز کلاس اولی/ عکس: منیره خسروبیگ
بهاره کناری دانش آموز کلاس اولی/ عکس: منیره خسروبیگ
به گزارش حافظ خبر، مهر امسال برای دانش‌آموزان کلاس اولی، مهری متفاوت و هیجان‌انگیز است. مهری که امسال با وجود شرایط کرونا، همچنان حضور دانش‌آموزان را در مدرسه محدود کرده است؛ اما باز هم تحصیل و آموزش قطع نمی‌شود.
روز اول فرصت خوبي براي دوست شدن با فرد يا افراد مناسب است؛ دوستی‌هایی که بیشترشان سال‌های سال باقی می‌ماند.
پس به بچه‌ها بياموزيم كه از همان روز اول با بچه‌هاي ديگر سلام و احوالپرسي و براي يافتن دوستان خوب تلاش كنند.
سوالاتی که با نزدیک شدن ماه مهر از دانش‌آموزان بسیار پرسیده می‌شود: اين شروع دوباره را چگونه مي‌بينيد؟ چه حسي نسبت به مدرسه داريد؟ هيجان‌زده و خوشحال هستيد يا از تمام شدن فصل تابستان و تفريح و گردش كمي ناراحتيد؟
وقتی که بچه‌های 6 و 7 ساله این سوالات را می‌شنوند جواب‌های جالب و بچگانه‌ای  هم می‌دهند.
بهاره کناری کلاس اولی که با لحن بچگانه خود از شور و اشتیاق خود گفت: لباس‌های مدرسه‌ام را خیلی دوست دارم و از موقعی که فهمیدم می‌خوام برم مدرسه به مامانم می‌گم که دیگه بزرگ شدم و کارهای خودم رو انجام می‌دم و می‌خوام خانم معلم بشم.
دانش‌آموز دیگری به نام  فاطمه احمدی نیز گفت: صبح زود بیدار شدم. خوابم می‌اومد، به مامانم گفتم بزار بخوابم؛ ولی گفت باید بری مدرسه درس یاد بگیری.
صحبت مادران با فرزندان‌شان را نیز باید شنید: امروز روز بزرگ شدن و گل دادن تو است. تنها خواسته‌ای که از تو دارم این است که با تمام توان شکوفا شوی و یادگاری و ردپای خودت را با مداد‌هایت در این دنیا به جا بگذاری.
کلاس اولی شدنت مبارک فرزندم

کتاب، یار و همراه دانش‌آموزان
هر سال با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید؛ در بیشتر فروشگاه‌های لوازم‌التحریر، کتاب‌هایی در انتظارند تا سال تحصیلی را به همراه دانش‌آموزان آغاز کنند؛ کتاب‌هایی که از آغاز سال تحصیلی تا پایان آن، پابه‌پای دانش‌آموزان پیش می‌روند. بچه‌ها رشد می‌کنند، بزرگ می‌شوند و به کلاس‌های بالاتر می‌روند و کتاب‌ها هر آن چه در دل‌شان نهفته است، بی هیچ چشم‌داشتی تقدیم بچه‌ها می‌کنند.
هر ساله با بازگشایی مدارس، میلیون‌ها کتاب با دانش‌آموزان هم‌دل و همراه می‌شوند تا آن‌ها را به سوی رشد و آگاهی رهنمون شوند.
امروز سی شهریور 1400، جشن شکوفه‌ها برای کلاس‌اولی‌ها به صورت نمادین برگزار شد.
عکاس : منیره خسروبیگ
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۶۳۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما