۰
plusresetminus
یادداشتی از حسن همیشه بهار؛

ازدواج، خانه و کوچینگ خانواده (1)

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
در این صوت با مهارت‌های کوچینگ برای بهبود روابط در خانواده آشنا می‌شویم.
تأثیرات کوچینگ خانواده بر زندگی
حسن همیشه بهار
مؤسسه بیان نو
تأثیرات کوچینگ خانواده بر زندگی حسن همیشه بهار مؤسسه بیان نو
به گزارش حافظ خبر؛
به نام خداوند خوب بهار          خداوند گل، لاله و لاله زار
گرم ترین سلام ها و بهترین آرزوها به شما والدین عزیز، شما مهربانان که عامل تشکیل خانواده اید، و خداوند این نعمت بزرگ را به شما هدیه داد.
در بیان نورانى حضرت رسول (صلى الله علیه و آله ) ازدواج به عنوان محبوب ترین بنیاد نزد خداوند به شمار آمده است.
از مظاهر رحمت و حکمت الهى ، به ودیعت نهادن میل و جذبه در زن و مرد، نسبت به یکدیگره. این جذب کردن و جذب شدن، شیرازه این نهاد را مستحکم میکنه و افراد پراکنده را به صورت مجموعه در میآوره. یک مجموعه عاطفی و یک کانون گرم
از نشانه هاى خداست اینکه براى شما از جنس خودتان جفت ها و همسرانى آفرید، تا در کنار آنها آرامش یابید و میان شما دوستى و رحمت قرار داد.
به فرموده حضرت محمد (ص) هیچ بنایی در اسلام بنیانگذاری نشده و نمی شود که نزد خداوند محبوب تر از خانه و خانواده باشه، 
خانواده از اهمیت زیادی برخورداره.  خانواده را می تونیم نهادی بدونیم که افراد را گرد هم اورده که به هم عشق بورزن و مجبت کنند. خانواده تمام عشق در زندگیست.
با این حال، گاهی پیش میاد که شادترین خونواده ها نیز به خاطر کمبود مسائل احساسی و عاطفی دچار مشکل میشن و حال و روزشون بهم میریزد.
این مشکلات آسیب های زیادی داره. برخی هاش پس از کش و قوس های زیادی حل میشه و گاهی برخی خونواده ها تا مدتها دچار طلاق عاطفی میشن و گاهی هم در نهایت ممکنه منجر به فروپاشی خونواده بشه.
بیش تر مردم درباره این که چطور باید همسر خوبی برای شریک زندگیشون باشن یا والدین خوبی برای فرزندان باشن، اطلاعات زیادی ندارن و در این رابطه تحقیق هم نمی کنن. مشاوره هم نمی رن. هیچ مربی و یا کوچی هم ندارن که مسیر تصمیم گیری رو برای اونا هموار کنه. کتاب هم نمی خونن . ولی انتظار دارن همه چی درس بشه و خوب بمونه. بدون کوچکترین تغییری در خودشون. بدون کمترین همت و تلاشی و این غیر ممکنه...
اکثر ما به طور پیش فرض از همان تکنیک هایی در مواجهه با مشکلات خانواده استفاده می کنیم که والدینمان استفاده می کردن. همون پیش فرض های که نسل امروز نسبت بهش نقد داره و هیچ وقت نمی پذیره. همچنین ما تا حد زیادی از تلویزیون و برنامه های اون الگو می گیریم. از فیلم ها از داستانها. ولی نمی دونیم که ما انسانها یک دستگاه مکانیکی یا الکتریکی یا یاک ربات نیستیم. ما انسانیم و پر از عاطفه و رفتارهای پیش بینی نشده.
در واقع، والدین ما و تلویزیون از منابعی هستند که اطلاعات ما را تشکیل می دهند و به همین خاطر است که نتایج در برخی موارد نگران کننده اند. حتی اگر والدین ما از نظرمان عالی باشند، باز هم کامل و بی نقص نیستند و مسلما ضعف هایی دارند.                                                                                                        
عزیزانی که شریکی در زندگی دارید         
والدین عزیزی که فرزندانی رو به عنوان نعمت های الهی دارید. زندگی آموختنیه و باید مهارت ببینیم.
بیاید با مطالعه و تقویت اطلاعات خودمون ، انسان های آگاه تری باشیم هم در برخورد و ارتباط با همسرمون و هم فرزندان و هم اطرافیان.
امروز کوچینگ خانواده یا مربیگری در خانواده ، نقش خوبی در روند زندگی داره. بسیاری از مدیران کسب و کارها برای خودشون مربی و کوچ دارند ، بسیاری از خانواده ها هم همینطور. یک مدت رو زیر نظر یک مربی سپری میکنند.تا بتونن در تصمیم گیری از مربی کمک بگیرید امروز تصمیم بگیرید سرمایه گذاری کنید و یک مربی داشته باشید.                                         
روزگارتون شیرین و زندگیتون همیشه بهاری


در این صوت با مهارت‌های کوچینگ برای بهبود روابط در خانواده آشنا می‌شویم.
 
کد مطلب : ۲۳۰۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما