۰
plusresetminus

عوامل جوی عامل خرابی های سنگین در بخش کشاورزی قیروکارزین

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اعلام وقوع رخداد‌های توام جوی طوفان، تگرگ و رگبار، گفت: خسارت‌های سنگینی به مزارع، باغ ها، دامداری ها، ابنیه و تاسیسات کشاورزی این شهرستان وارد شده است.
عوامل جوی عامل خرابی های سنگین در بخش کشاورزی قیروکارزین
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، مهدی همتی اظهار داشت: با بازدید اولیه در لحظات ابتدایی وقوع خسارت، سطح و حجم خسارت روی داده فرا‌تر از حد تصور و گسترده بود که به این منظور تشکیل اکیپ‌های کارشناسی جهت برآورد و ارزیابی خسارت در دستور کار قرار گرفت.
این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس مشاهدات انجام شده درختان نخل و محصول خرمای آن، دختان مرکبات و محصولات باغی، مزارع لوبیا، کنجد، برنج، واحد‌های دامپروری، چاه‌های آب، تجهیزات انتقال آب و دیگر تأسیسات زیر بنایی دچار خسارت جدی شده اند.
همتی با تاکید بر گستردگی و حجم بالای خسارت‌ها در قسمت‌های مختلف گفت: سطح و میزان خسارت‌های روی داده پس از انجام بازدید‌های دقیق میدانی و برآورد‌های کارشناسی اعلام خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به تحت پوشش بیمه بودن برخی از باغات مرکبات و نخیلات، کشاورزان و باغداران در اسرع وقت برای ارائه درخواست خسارت کتبی به شرکت بیمه گر مراجعه کنند.
به گفته او، صندوق ببمه محصولات کشاورزی تنها نهاد حمایتی دولتی و تخصصی برای کاهش ریسک تولید و پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: وقوع خسارت‌های جوی در کشاورزی اجتناب ناپذیر بوده که مدیریت صحیح و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از سایبان باغ در کاهش خسارت‌ها بسیار موثر خواهد بود.
قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
کد مطلب : ۲۱۷۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما