۰
plusresetminus

جریمه یک میلیارد برای متخلفان عرصه های منابع طبیعی ممسنی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲
متخلفان و متصرفان عرصه هاي ملي شهرستان ممسنی در سال جاری محکوم به پرداخت خسارت بیش از یک میلیارد ریال به منابع طبیعی شدند.
جریمه یک میلیارد برای متخلفان عرصه های منابع طبیعی ممسنی
به گزارش حافظ خبر، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان اراضی ملی در جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعي گفت: از ابتداي امسال تاكنون ٥٥ فقره پرونده عليه افراد سودجو و متخلف در عرصه هاي ملي اين شهرستان تشكيل و منجر به مجازات نقدی و پرداخت خسارت از سوی متخلفان شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا حدود ٧٠٠ میلیون ریال با اقدامات قانونی وصول و مابقی آن از طریق اجرای احکام قضایی از متخلفان در دست اقدام است.

مسعودی جم با اشاره به مواد مختلف قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع‌ اظهار کرد: بر اساس این مواد قانونی هر گونه خسارت، تخریب، دخل و تصرف به انفال و منابع طبیعی به موجب قانون پیگرد کیفری داشته و متخلفان علاوه برحبس محکوم به پرداخت خسارت نقدي نيز خواهند شد.

وی افزود: خسارت هاي دریافت شده از متخلفان در راستای قطع درخت،درختچه و بوته،تصرف اراضی ملی و حمل و قاچاق فرآورده های جنگلی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی همچنین اظهار داشت: بریدن، ریشه‌کن کردن درختان ،بوته‌ها و درختچه‌های مرتعی،جنگلی و بیابانی،چرای غیر مجاز دامها، آتش سوزی در اراضی و در تنه درختان جنگلی ازجمله مصادیق دیگر جرم هستند.

شهرستان ممسنی  بالغ  بر ٥١٠ هزار هكتار عرصه ملي دارد كه بيش از ٣٥٠ هزار هكتار آن را جنگل تشكيل مي دهد.
کد مطلب : ۲۲۰۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما