۰
plusresetminus

برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) در فراشبند

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
امام معصوم علیه السلام در هر عصر، عدل و همتای قرآن است. بنابر این اگر خدای تعالی اهدافی برای قرآن برمی‌شمارد، همان اهداف درباره امام معصوم نیز صادق است.
جشن آغاز امامت امام زمان در فراشبند
جشن آغاز امامت امام زمان در فراشبند
به گزارش حافظ خبر؛ جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) با سخنرانی حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، امام جمعه فراشبند، در مسجد جامع اعظم فراشبند برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، در این جشن، اتحاد و یگانگی قرآن و عترت را اصل محکم و خلل‌ناپذیری دانست که بر پایه حدیث ثقلین به اثبات رسیده است؛ از این رو، ضرورت ظهور آخرین امام را می‌توان از ضرورت وجود و ظهور قرآن کریم در طبیعت دنیا نتیجه گرفت.
وی افزود: نزول قرآن کریم به عالم دنیا، دارای انگیزه‌هایی همچون بودن هدی للناس، لیقوم الناس بالقسط، خیزش همگانی به داد، بدون حکومت عادل مقدور نیست، بوده و هست. کتاب انزلناه الیک لتخرج الناس من الظلمات الی النور، یعنی خارج کردن بشر از تیرگی و تاریکی جهل به روشنایی و نور هدایت و این مهم احتیاج به امام نور دارد نه امام تاریکی‌ها.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند افزود: امام معصوم علیه السلام در هر عصر، عدل و همتای قرآن است. بنابر این اگر خدای تعالی اهدافی برای قرآن برمی‌شمارد، همان اهداف درباره امام معصوم نیز صادق است.
حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: ظهور و وجود مبارک امام زمان، ضروری و حتمی است یعنی لابد و ناچار امام ظهور می‌کند. مسئله غیبت یا طول مدت آن می‌ ماند، که این محرومیت از ناحیه ما و جوامع انسانی است.
در این مراسم، حاج محمود نشاط آور به مولود خوانی پرداخت و در پایان سوالات و مسابقات فرهنگی  برگزار و جوایزی نیز از سوی امام جمعه به برندگان  اهدا شد.
 
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۸۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما