۰
plusresetminus

رسیدن شهاب نخبگانی به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۸
طرح شهاب، ایده‌ای است که اگر به بار بنشیند، می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای کشور بسازد.
حبیب شریف و صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
حبیب شریف و صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای دکتر حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس به همراه دکتر علیرضا فخارزاده، معاون این بنیاد در دفتر خود بود تا در زمینه طرح شهاب یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با یکدیگر گفتگو و تفاهم‌نامه همکاری امضا کنند.
صابر سهرابی در این دیدار با ابراز آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای همکاری با بنیاد نخبگان گفت: طرح شهاب، ایده‌ای است که اگر به بار بنشیند، می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای کشور بسازد.
سهرابی ادامه داد: این اداره کل در زمینه شناسایی مؤسسه‌ها و مدرسان برتری که همراه با هنر، اخلاق و حکمت را نیز با خود دارند، برای همکاری با بنیاد نخبگان انجام خواهد داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این تفاهم‌نامه، چون نقشه راهی برای شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان و آینده‌سازان کشور خواهد بود.
شریف نیز در این دیدار گفت: این بنیاد، در شناسایی نخبگان نوجوان و جوان، عدالت را پیش روی خود دارد؛ از این رو در سراسر استان برای شناسایی نخبگان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به این که استان فارس در زمینه طرح شهاب پیشگام بوده است، افزود: از همه نیکوکاران برای کمک به به پیشرفت طرح شهاب در استان فارس، درخواست یاری داریم.
فخارزاده نیز گفت: در طرح شهاب، نوجوانان کلاس چهارم و کلاس پنجم در ارزیابی نخست از سوی آموزگاران و مدرسه بر پایه هوش ریاضی، هوش هنری، هوش اجتماعی، هوش تجربی، هوش کلامی، هوش فضایی شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند. در گام بعدی، این دانش‌آموزان در آزمون هر هوش، بار دیگر سنجیده می‌شوند تا نخبگان در هر هوش شناسایی شوند؛ این را نیز می‌دانیم که گاه کسانی دارای دو یا چند هوش هستند.
وی افزود: این نخبگان نخست از سوی مدرسه و آموزش و پرورش به توانمندسازی هوش خود خواهند پرداخت. همچنین خانواده‌های آنان نیز در این باره توجیه خواهند شد تا از سوی خانواده نیز به توانمندسازی آنان کمک شود. در بخش اجتماعی نیز، دستگاه‌ها و نهادهایی کارکردی در زمینه هر کدام از هوش‌ها هست، به توانمندسازی آنان خواهند پرداخت.
گفتنی است در پایان این دیدار، دکتر حبیب شریف و صابر سهرابی، تفاهم‌نامه همکاری طرح شهاب را امضاء کردند.
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۹۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما