۰
plusresetminus
روایتی از تاریخ چهار هزارساله ایج استهبان؛

رونمایی از کتاب انارستان عشق

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
کتاب انارستان عشق با تألیف دکتر ناصر جمالی ، روایتی از تاریخ چهارهزارساله شهر ایج استهبان در شهر شیراز رونمایی شد. این مراسم با حضور مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم، نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری استان فارس، شهرستان استهبان و شهر ایج در مجموعه فرهنگی حکمت دانشگاه شیراز، با اجراي مجري توانمند صدا و سيما  اميد مسعودي و با اشاره به قدمت تاريخي و پتانسيل هاي موجود شهر ايج آغاز شد.
رونمایی از کتاب انارستان عشق
به گزارش حافظ خبر؛ کتاب انارستان عشق با تألیف دکتر ناصر جمالی ، روایتی از تاریخ چهارهزارساله شهر ایج استهبان در شهر شیراز رونمایی شد.
این مراسم با حضور مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم، نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری استان فارس، شهرستان استهبان و شهر ایج در مجموعه فرهنگی حکمت دانشگاه شیراز، با اجراي مجري توانمند صدا و سيما  اميد مسعودی و با اشاره به قدمت تاريخي و پتانسيل هاي موجود شهر ايج آغاز شد.
سپس كرامت الله يزدانی ناشر كتاب انارستان عشق با زنده نگه داشتن ياد شهداي گرانقدر شهر ايج ، از دكتر جمالي كه خانه به خانه و آبادي به آبادي شهر ايج را به صورت تحقيق ميداني براي ثبت كتابي چنين ارزشمند قدم گذاشت، قدرداني كرد.
در ادامه فرماندار استهبان با قدردانی از تألیف کتاب و معرفی ایج به‌عنوان یک شهر باستانی اظهار داشت: این اثر ارزشمند که انارستان عشق نام‌گذاری شده و با توجه به اينكه ایج نیز در تولید انار رتبه دوم استان فارس را دارد در آینده به‌عنوان یک سند مکتوب، ماندگار می شود.
احمدرضا کمالی سروستانی گفت: مشابه چنین برنامه‌ای در شهر ایج و زادگاه دکتر ناصر جمالی نویسنده این کتاب برگزار می‌شود تا مردم نیز با این اثر ارزشمند بیشتر معرفی شوند.
 جمشيد سميع پور نماينده دفتر دكتر طهماسبی (نماینده مردم شهرستانهای استهبان، نی ریز و بختگان در شهرایج ) و رئيس شوراي حل اختلاف این شهر نیز با قدردانی از دكتر جمالي كه با چنين عشقي كتابي پر محتوا را تاليف كرده، خواستار برگزاري همايشي در راستاي قدرداني از نخبگان و فرهيختگان اين كهن ديار كه در اقصي نقاط كشور عزيزمان و سراسر جهان حضور دارند شد.
محمد سميع پور فرماندار اسبق فسا و مشاور استاندار فارس نیز بیان کرد: تدوین این کتاب ، همت ارزشمندی است که می‌تواند با نیم‌نگاهی گذشته پرافتخار کهن دیار ایج را در ذهن‌ها بازآفرینی کند.
وی با بيان اینکه تهیه، تنظیم و چاپ کتاب‌های تحقیقی بسیار پرزحمت است با قدردانی از زحمات دکتر ناصر جمالی نویسنده کتاب انارستان عشق خاطرنشان کرد: این نویسنده در نگارش کتاب راه‌های پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته و این نیز نشان از عشق و علاقه به زادگاهش دارد.
حسین  عليان مدير مركز توسعه مبتكر آموزشهاي نوين ايران نیز با  قدرداني از زحمات دكتر جمالي كلمه ايج را به اين شرح توصيف كرد : (الف) ايمان قوي ، (ي) را يادگيري مداوم و  (ج) ايج را جديت و پشتكار را سه ركن كاري نویسنده کتاب انارستان عشق نام برد.
ناصر جمالی نویسنده کتاب انارستان عشق نیز در سخنانی با قدردانی از همراهی تمام فعالان فرهنگی و نخبگان علمی در نگارش این کتاب به‌ویژه پدر گرامی‌شان تصریح کرد: ایج همچون نگینی در تاریخ استان فارس می‌درخشد و در این کتاب هدف اصلی معرفی تاریخ کهن این شهر بوده است.
وی گفت: انتقال فرهنگ آداب‌ورسوم گذشتگان به نسل‌های آينده، شناساندن ايج به اقصي نقاط كشور، معرفی استعدادها و پتانسل‌های موجود شهر ايج، هموار كردن راه براي اهل قلم در آينده و انسجام و كار گروهي در بين همشهریان از اهداف نگارش کتاب انارستان عشق بوده است.
نویسنده کتاب انارستان عشق از دیگر اهداف تألیف این کتاب را ايجاد حس خودباوری در نوجوانان و جوانان زادگاهش شهر ايج و همچنین آینده‌پژوهی و آینده‌اندیشی در خصوص توسعه پايدار این شهر عنوان کرد. 
جمالی که در حال حاضر کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و دارای  دکتری کسب‌وکار حرفه‌ای است بیان کرد: همواره در سخنان خود، زادگاهم شهر ایج را باافتخار معرفی می‌کنم و بر این باورم که باید ظرفیت‌های این شهر بیش‌ازپیش معرفی شود.
وی با بیان اینکه امیدوارم دستاورد نگارش این کتاب سبب ارتقاء، اعتلای فرهنگ و تاريخ ايج شود افزود: از تمام افرادی كه در تهیه، تدوين، تألیف و رونمايي كتاب ياري دادند، صميمانه سپاسگزارم.
بر اساس این گزارش، در مراسم آئین رونمايي از کتاب انارستان عشق که در تالار حكمت دانشگاه شیراز برگزار شد علي اصغر كريمی از فرهيختگان و فرهنگ‌پروان شهر ايج به معرفی شهر ایج پرداخت و منوچهر رنجبر نیز  متن زيبای خود در وصف شهر ايج بنام سنگ و ساروج قرائت کرد.
  در این مراسم فرماندار و معاون سياسي امنيتي فرمانداری استهبان، بخشدار، اعضاي شورای اسلامي شهر ایج، شهردار، فرمانده حوزه مقاومت سپاه شهر ايج، فرهيختگان و استادان برجسته دانشگاه و تعدادي از اهالي شهر ايج همراه با معلمان دهه چهل و استاد هنرمند حسين ميری و گروه موسيقي سنتي روچن به سرپرستي مجتبي  قلي‌پور حضور داشتند.
کد مطلب : ۲۴۳۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما