۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

الحاق برخی روستاهای بخش مرکزی به شیراز

پیگیری میدانی رفع معضلات دهستان های قره باغ و بیدزرد
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
رئیس  شورای اسلامی شهرستان شیراز و نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، عضو شورای اسلامي استان فارس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز، معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز، بخشدار مرکزی شیراز و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی شیراز از نزدیک با مشکلات دهستان قره باغ و بیدزرد آشنا شدند و موارد را در دستور کار و بررسی قرار دادند.
الحاق برخی روستاهای بخش مرکزی به شیراز
به گزارش حافظ خبر، در این بازدید خدمات اتوبوسرانی، آتش نشانی،  الحاق به شهر برخی روستاها، رفع معضلات ترافیکی و زیست محیطی و بازار مستعمل فروشان شیراز مورد بررسی قرار گرفت. 
همچنین حوزه حمل و نقل در خواست خط اتوبوسرانی برای مسیرحجت آباد تا کرونی و جمال آباد و پلیس راه فسا تا چهار راه ظفر آباد را داد که در این خصوص معاونت حمل و نقل مسیر ها را بررسی و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد. 
موضوع درخواست الحاق به شهر برخی روستاهای بخش مرکزی شیراز طی جلسه ای با حضور معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز؛ ریاست شورای اسلامی شهرستان شیراز؛ بخشدار مرکزی شیراز و نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی در شورای اسلامی شهرستان شیراز بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد .
در ادامه این بازدید درخواست احداث ایستگاه آتش نشانی در مسیر جاده قره باغ؛ باتوجه به وجود زندان پیربنو و آتش سوزی های هر ساله کوه سبزپوشان در روستاهای حسن آباد و کوشک بیدک و مسیر جاده شیراز کوار در روستای دهنو که مقرر شد تیم ارزیاب معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز به سه مکان  حسن آباد؛ کوشک بیدک و دهنو مراجعه و شرایط را بررسی کند. 
در پایان مقرر شد در خصوص رفع معضلات ترافیکی و زیست محیطی بازار مستعمل فروشان شیراز (جمعه بازار)، پیمانکار ظرف مدت ۳ روز زباله هاي رها شده را جمع آوری و معدوم کند.
همچنین چند چشمه سرویس بهداشتی نیز جهت استفاده مردم احداث شود. 
در ادامه نیز پیمانکاران موظف شدند در خصوص رفع  مشکلات ترافیکی؛ وسعت پارکینگ موجود را بیشتر کنند. 
 منطقه ویژه اقتصادی شیراز از دو سال پیش در حال تعریض جاده بوده اما  هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است ؛ لذا مقرر شد جلسه ای با حضور ریاست شورای اسلامي شهرستان شیراز؛ بخشدار و نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی در شورای اسلامی شهرستان شیراز با هیات مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گرفته شود تا موضوع بررسی و اقدامات لازم جهت تسریع در بهسازی و تعریض جاده صورت پذیرد.
محمد تقی تذروی؛ رئیس  شورای اسلامی شهرستان شیراز در این بازدید گفت: عمده مشکلات مشترک مردم بخش ها و دهستان ها و روستا و آبادی های محدوده شهرستان شیراز آسفالت راه، وسیله نقلیه عمومی، آتش نشانی و اورژانس است که در  خصوص با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و شهردار  شیراز  می توان حداقل امکانات را برای دهستان های اطراف فراهم کرد.
عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان شیراز نیز با بیان اینکه می توان با تعامل شهرداری شیراز برخی خدمات را به روستاهای حاشیه شهر شیراز ارائه کرد گفت: شهرداری با توان بالقوه ای که دارد می‌تواند به روستاهای حریم شهر خدمات حمل و نقل اتوبوس رانی و با ایجاد ایستگاه آتش نشانی خدمات امدادی دهد.
علی اصغر زارعی ادامه داد: تورم مسکن در کلان شهر شیراز موجب مهاجرت بی‌رویه به روستاهای حاشیه شهر شد و جمعیتی ناهمگون به وجود آورده و ارائه خدمات و مدیریت روستا رت با مشکل روبه رو کرده‌ است که در این خصوص می توان با الحاق به شهر برخی روستاهای حاشیه شهر این مشکل را به حداقل رساند.
 دبیر شورای شهرستان شیراز نیز خبر از تلاش شبانه روزی پارلمان شهرستان به همراه پارلمان شهری در دوره ششم برای رسیدگی به مناطق کم برخوردار شهرستان شیراز و کلانشهر شیراز داد و گفت: شورای شهرستان شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز با دیدگاهی جهادی نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته و پروژه های عمرانی را در هر محله و منطقه بر اساس نیاز شهروندان تعریف می کند.
محمد امین خادم صادق با اعلام این خبر که یکی از دستاوردهای پروژه های عمرانی و رسیدگی به مناطق محروم شهرستان شیراز ایجاد ارزش افزوده برای ساکنین است که این امر نقش ارزنده ای در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان فرهنگمدار شهرستان شیراز دارد.
وی در پایان خبر از سرکشی متداوم از مناطق محروم شهرستان شیراز داد و اضافه کرد: بازدید میدانی مسئولان از مناطق محروم و کم برخوردار بازخوردهای اجرایی و روانی مثبتی در میان شهروندان دارد و در پرتو آن می توان نیازهای جامعه را احصا کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما