۰
plusresetminus
مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس:

ائمه جمعه باید راهبری فرهنگی داشته باشند

تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان اینکه وظیفه روحانیت فعال کردن جریان های میانی برای نقش آفرینی است، گفت: ائمه جمعه باید راهبری فرهنگی داشته و دارای فکر و ایده باشند.
ائمه جمعه باید راهبری فرهنگی داشته باشند
به گزارش حافظ خبر، نشست مدیران فرهنگی و ائمه جمعه جنوب استان فارس عصر امروز با موضوع بررسی راه کار های حمایت و تقویت جبهه انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در مدرسه علمیه لامرد برگزار شد.
حجت الاسلام عادل حاجی‌پور، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در این نشست به مسئله نقش آفرینی تخصصی در حوزه فرهنگی اشاره و اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که جلسات، نشست ها و همایش ها باید دارای خروجی باشد از این رو اگر بنا است در عرصه فرهنگی اتفاقی رقم بخورد و شخصی در آن نقش آفرینی کند آن شخص باید روحانی انقلابی باشد.
به گفته مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس وظیفه روحانیت فعال کردن جریان های میانی برای نقش آفرینی است، همچنین ائمه جمعه باید راه بری فرهنگی داشته باشند. 
وی با تصریح اینکه امام جمعه باید فکر و ایده ارائه دهد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز دغدغه اجرای این مدل کار را دارند، همچنین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هم این مدل کار را از سه سال گذشته تا کنون در پیش گرفته و به تمام ائمه جمعه ابلاغ کرده است.
حجت الاسلام حاجی پور عنوان کرد: ائمه جمعه باید معضل اصلی شهر خود را شناسایی کنند و برای حل بحران باید فعالیت های فرهنگی دقیق انجام دهند، یکی از آن فعالیت های راه‌اندازی شورای قرآنی است، اگر این رویکرد ها را دنبال کنیم نشست ها قطعا دارای خروجی خواهد بود.
وی همچنین به تشریح برنامه های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه پرداخت و گفت: پرداختن به عمران و آبادی، احیای مسجد و امام از جمله یکی از برنامه های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس است که می توانند مسجد را آباد کند و نقش آفرینی تخصصی در عرصه فرهنگی داشته باشد.
امام جمعه صفاشهر موضوع ازدواج، بیکاری، اشتغال و موضوع مباحث فرهنگی از جمله فضای مجازی و بی حجابی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از جمله مواردی که می توان برای برطرف کردن این مشکلات به آن اشاره کرد استفاده از ظرفیت بنیاد برکت در حوزه اشتغال، راه اندازی ازدواج آسان به شرط حضور در کلاس های مهارتی است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما