۰
plusresetminus
جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:

آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان شروع شده، و تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.
آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون
به گزارش حافظ خبر معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان افزود: سال گذشته 230 هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به 700 هکتار افزایش پیدا کرده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون 60 تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از42هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.
رشیدی ابراز کرد: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می شود و طبق قرارداد با کارخانه های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو 1641 تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، 430 تومان کمک هزینه حمل، 2 کیلوگرم شکر و 20 کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می شود. 
وی; با بیان اینکه کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است افزود: تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و 7 ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.
رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب های اصلی کشت چغندر پاییزی در استان فارس است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدید‌ترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در کازرون است.
کد مطلب : ۲۵۵۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما