۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

۱۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های فارس بستری شدند

تاریخ انتشارجمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۸
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، سوم تیر ۱۴۰۱، اعلام کرد.
۱۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های فارس بستری شدند
به گزارش حافظ خبر، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۸۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۸۴۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۹۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۰ هزار و ۴۳۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۱۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۶۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۹ هزار و ۵۲۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۵۲۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۶۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۳۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما