۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های تزیینی باحمایت از هنرمندان گوهرتراش

تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در حاشیه بازدید از کارگاه‌ گوهر تراشی آقای عقیق خاطرنشان کرد: صنعت گوهر تراشی به عنوان یکی از صنایع دستی فاخر توسط هنرمندان ایرانی در حال انجام است که با توجه استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این تولیدات، میتواند دارای ارزش افزوده زیادی برای کشورمان باشد.
جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های تزیینی باحمایت از هنرمندان گوهرتراش
به گزارش حافظ خبر، فرخ زاده با اشاره به اینکه  متاسفانه خام فروشی ارزش افزوده تولیدات گوهر تراشی را  تحت تاثیر خود قرار داده است افزود: در اقتصاد گردشگری می توان با فرآوری و تولید محصولات نهایی ارزش افزوده صنایع دستی را بالا برد.

وی با اشاره به وجود معادن متعدد گوهر سنگ که بعضا مورد بهره برداری قرار نمی گیرند خاطر نشان کرد: با حضور فعال‌تر هنرمندان گوهر تراش با استفاده از ظرفیت سنگ خام در دل معادن می توانیم شاهد شکوفایی بیشتر این صنعت در سطح استان باشیم. 

فرخ زاده به مشکلات هنرمندان این حوزه اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد این هستیم که با وجود استقبال ویژه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از محصولات گوهر سنگ، عدم اختصاص مکان هایی برای عرضه تولیدات هنرمندان، مشکل آفرین شده و لازم است با دایر نمودن فضاهایی برای عرضه این تولیدات به پیش برد اهداف اقتصاد گردشگری کمک کرد. 

 به باور معاون استاندار فارس حمایت از همه هنرمندان از جمله هنرمندان گوهر تراش از طریق آموزش این صنعت به علاقمندان و تلاش برای قرار گرفتن تولیدات هنری در سبد کالاهای فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خانوار بتوان گامی در جهت رونق اشتغال و کارآفرینی استان برداشت. 

بازدید از آثار صنایع دستی آقای تارخ در مجموعه هنروران یکی دیگر از برنامه های این روز کاری بود، در این بازدید بر خلق آثار فاخر بومی در قالب داستان های کوتاه و قطعات رادیویی و نشر آثار دانشمندان با هدف آشنایی نسل جوان با تمدن و سابقه ارزشمند تاریخی خود تاکید شد.

تقدیر از آقای پیراحمدی هنرمند نمد مال شیرازی با سابقه اجدادی سیصدساله در این هنر و بازدید از کارگاه‌ وی، برنامه دیگر معاون استاندار فارس در حمایت از هنرمندان بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما