۰
plusresetminus

محمد آقا رشیدی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۳
بوانات با پیشینه تاریخی و فرهنگی و دارایی‌های طبیعی و گردشگری بسترهای بسیاری برای بالندگی دارد که مسئولیت ما را در این راستا دو چندان می‌کند.
معارفه محمدآقا رشیدی به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
معارفه محمدآقا رشیدی به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ فرمانداری بوانات، پذیرای فرهنگ‌وران، هنرمندان، اصحاب رسانه و مسئولانی بود که با بازنشستگی حسین برزگر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات، با محمدآقا رشیدی، سرپرست جدید این اداره آشنا می‌شدند.
این آیین با حضور سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی و عبدالصمد سلیمانی، مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و علی زمانی، فرماندار شهرستان بوانات برگزار شد.
سید رسول موسوی‌نژادیان در این آیین گفت: بوانات با پیشینه تاریخی و فرهنگی و دارایی‌های طبیعی و گردشگری بسترهای بسیاری برای بالندگی دارد که مسئولیت ما را در این راستا دو چندان می‌کند.
وی مهمترین حوزه‌ی جنگ ترکیبی دشمن را عرصه‌ی فرهنگ، هنر و رسانه دانست و افزود: نمی‌شود همه‌چیز را گردن دشمن انداخت؛ بسیاری از مشکلات موجود ناشی از کم‌کاری‌ها به‌ویژه در زمینه فرهنگ، هنر و رسانه است که اگر متناسب با نیازهای اجتماعی پیش نرویم، نمی‌توان انتظار معجزه و حل مسائل را داشت.
معاون امور هنری و سنیمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در یک سال گذشته، رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، عدالت فرهنگی با نگرش توجه ویژه به شهرستانی بوده است و از این رو بودجه‌های شهرستان‌های فارس در یک سال گذشته به اندازه همه 8 سال گذشته تخصیص داده شده است.
وی برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و آموزشی در راستای افزایش دانش و توانمندسازی بیشتر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان‌ها را در راستای عدالت فرهنگی دانست و بیان داشت: تجهیز، بازسازی و تعمیر زیرساخت‌های فیزیکی فرهنگی و هنری را در دستور کار داریم و امیدواریم تا هرچه زودتر، مجتمع فرهنگی و هنری پرنیان این شهر نیز با رایزنی‌هایی که انجام خواهد شد به شرایط مطلوب برسد.
علی زمانی فرماندار بوانات هم در این آیین با تبریک زادروز حضرت زینب (س)، وی را حنجره خیزش حسینی و زینت پدر خواند و با اشاره به این سخن امام که اگر فرهنگ اصلاح شود همه شئونات اصلاح می‌شود، گفت: فرهنگ، امروزه کارزار نبرد دشمنان با ما شده است و ما نیز باید همه توان خود را بر روی فرهنگ به‌ویژه فرهنگ دینی بگذاریم.
زمانی، بوانات را سرشار از استعدادهای فرهنگی و هنری دانست که باید آن‌ها را شناسایی و با توانمندسازی‌شان، فرهنگ و هنر را بالنده کرد و افزود: نباید تنها به بهره‌برداری مجتمع فرهنگی و هنری پرنیان چشم دوخت؛ که افزون بر آن بایستی از همه زیرساخت‌های شهرستان برای بالندگی و پیشرفت فرهنگی و هنری بهره گرفت و بر همه دستگاه‌هاست که در این زمینه همکاری کنند.
حسین برزگر، رئیس پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات هم در این نشست همکاری و هم‌راهی هنرمندان، فرهنگ‌وران، مسئولان و مردم بوانات در سال‌های مسئولیت خود را پاس داشت.
در پایان این آیین، تلاش‌های حسین برزگر، پاس داشته شد و محمدآقا رشیدی، با حکمی از سوی حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات را بر عهده گرفت.
گفتنی است محمدآقا رشیدی، پیش از این ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاسارگاد را بر دوش داشته است.
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۶۵۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما