۰
plusresetminus
دهه فجر

اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۹
همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ آئین اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس
به گزارش حافظ خبر، سید محسن هاشمی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه در این مراسم با اشاره به شهادت شهید جاویدیان گفت: کسانی که در مرزها جان خود را از دست می‌دهند، فداکارترین افراد هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تفکر و اندیشه در حوزه پدیده‌ها افزود: پدیده ها نیاز به بحث و گفتگو دارد، زیرا پدیده ها ساده نیستند و برای هر کدام باید فکر و اندیشه کرد تا بتوانیم آنچه در بستر جامعه روی می‌دهد را بشناسیم و برای آن راهکار مناسب پیشنهاد کرد.

این فعال سیاسی، راهکار را ساده ندانست، زیرا مسئله بسیار پیچیده است، افزود: تمام گروه ها باید دورهم جمع شده تا بتوان قسمتی از این وضعیت رخداد مسئله یافته و سپس به ارایه و اجرای راهکار مبادرت ورزید. ایشان ادامه دادند که باید توجه کنیم موضوع سیاسی نگریستن، سیاه و سفید نگر مطلق و جنگ رسانه ای سه موضوع مهم است که باید به آن پرداخت.

هاشمی با اشاره به مشکل و موضوع سیاسی نگریستن ابراز داشتند: مردم، سیاسی به مسائل نگاه می‌کنند زیرا فکر می‌کنند با تغییر مسیول ممکن است مشکل حل گردد، در حالیکه اینچنین نبوده و باید به ساختاها توجه نمود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه کسانی که بر علیه جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند نگاه عمیق دارند، گفت: شروع دشمنی با ایران به گفته بسیاری از دشمنان به ۲۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد نه به سال ۱۳۴۹، چنانچه شخص نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونسیتی بارها به طرح دعاوی کهن با ایران اشاره دارد. در حالی که ما دعوای داخلی و کوتاه مدت را مدنظر داریم. لذا باید عمیق تر و بزرگتر به دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی نگاه کنیم.

وی با طرح این سوال که اگر جمهوری اسلامی اکنون نبود، آیا این سیاست وجود نداشت، ابراز کرد: ساختار یکی است و باید درک ساختار را داشته باشیم و دشمن به این نتیجه رسیده اگر می‌خواهید جمهوری اسلامی را نابود کرد باید ایران را نابود کند زیرا جوهره‌ی ایرانی به سمت یک تمدن جدید حرکت خواهد کرد، چنانچه شهید مطهری مسلمان شدن ایرانیان را در زمره همین ویژگی پویایی ایرانی می داند.

هاشمی در ادامه به موضوع دوم یعنی سیاه و سفید نگری پرداخت و گفت: سیاه و سفید نگری مطلق برای ما یعنی یک چیز یا صفر است یا صد، که این نگاه دوقطبی است و دشمن دارد این را گسترش می‌دهد و این نگاه متاسفانه بر زندگی ما تأثیرگذار است و این نگاه متأسفانه در سیاست هم رسوخ پیدا کرده و نتیجه این دو قطبی ها حضور در کف خیابان است که بعضی تمام مسائل را سفید می‌بینند و می‌گویند اینها اشتباه می کنند و بر عکس بعضی ها هم مسائل را سیاه می‌بینند و تمام خدمات خوب را از بین می‌برد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یک حکومت و یک مسئول می‌تواند هم خوب باشد و هم بد ابراز داشت: اگر قرار است اقناع سازی صورت بپذیرد اول باید به آن حق سخن گفتن داد و جنبه های منفی آن را دید و مدنظر داشت.

وی، جنگ رسانه‌ای را عامل اصلی ۹۰ درصد مشکلات دانست و افزود: جنگ رسانه‌ای مشکلات را ساده می‌نگرد و از طرفی فضا را به شدت به سمت دوگانگی و شکاف پیش می برد.

هاشمی با اشاره به آمار ترندینگ های مجازی در خصوص انقلاب اسلامی به مقایسه عملیات مجازی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مهسا امینی پرداخت و گفت: جنگ رسانه‌ای سنگین است و ما ناخواسته در آن جو قرار می‌گیریم و دشمن با ایجاد میلیونها هشتک شایعه هایی ایجاد می کند برای از بین بردن یک حکومت اما جلوی هشتک های واقعی در موضوع دیگری را می‌گیرند تا واقعیت ها مشخص نشود.

وی در ادامه به برخی حواشی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: هرچقدر دولت وضع جامعه را بهبود ببخشید، ممکن است مقبولیت آن پایین آید، زیرا رفاه بدون بصیرت بی فایده است. چنانچه با مطالعه تاریخ میبینم در سال ۵۷ اکثر انقلابیون از افراد مستضعف جامعه بوده و همچنان هستند.

هاشمی در پایان سخنان خود ابراز داشت: آنچه در جامعه میبینم به سیاست ربط ندهیم، سعی کنیم دوقطبی سازی را از بین ببریم و در نهایت در حوزه رسانه، دانش خود را بالا ببریم. و از طرفی نیز باید گفت که جهوری اسلامی در حوزه اقتصاد زمین نخواهد خورد اما در حوزه فرهنگ و رسانه قطعا دچار مشکل جدی هستیم و اگر سریعا بدان توجه کافی و کاربردی نکنیم خدای ناکرده شکست خواهیم خورد و باید فعالانه در این عرصه ورود جدی داشت.

گفتنی است که در این مراسم به مناسبت دهه فجر، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیران و کارکنان شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس به اهتزاز در آمد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما