۰
plusresetminus

پس از یازده ماه؛ بازگشایی سینمای گراش

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹
سینما فرهنگ گراش که از سوم اسفندماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، درهایش را از روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ با نمایش سه فیلم به روی علاقه‌مندان گشود.
جدول پخش فیلم های سینمایی در سینما فرهنگ گراش
جدول پخش فیلم های سینمایی در سینما فرهنگ گراش
به گزارش حافظ خبر؛ چراغ‌های سینما فرهنگ گراش بعد از ۱۱ ماه روشن شد.
سینما فرهنگ گراش که از سوم اسفندماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، درهایش را از روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ با نمایش سه فیلم به روی علاقه‌مندان گشود.
 محمد مهرابی، مدیر سینما فرهنگ، گفت: از سوم اسفندماه ۱۳۹۸، یعنی یک روز پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستور بسته شدن سینماهای سراسر کشور داده شد.
مهرابی افزود: در روزهای نخست تیرماه که وضعیت کرونا در کشور رو به سفیدی می‌رفت و سینماهای سراسر کشور بازگشایی شدند، وضعیت شهرستان گراش قرمز شد! و ما علی‌رغم آن که حتی فیلم‌های‌مان آماده بود، مجبور شدیم همچنان بسته بمانیم.
این مدیر سینما درباره‌ی شرایط اخذ مجوز برای بازگشایی سینما نیز بیان داشت: اکنون مجوزی که برای فعالیت به ما داده‌اند، با شرط فروشِ بلیت برای یک‌سوم ظرفیت است.
وی ادامه داد: ما تعهد داده‌ایم که با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کنیم و تلاش کرده‌ایم تا جایی که از دست‌مان برمی‌آید، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. فروش بلیت آنلاین را راه‌اندازی کردیم (در سایت ایران‌تیک و به زودی در سایت سینماتیکت) که باعث می‌شود تجمع و اتلاف وقت مردم کمتر شود. نرم‌افزار فروش بلیت را هم طوری طراحی کرده‌ایم که بلیت‌ها حتما با شماره‌ی صندلی جدا از هم و با رعایت فاصله‌ی اجتماعی صادر شود. در لابی سینما صندلی‌ها با فاصله‌ی زیادتری گذاشته شده است. صندلی‌های سینما نیز به صورت مداوم ضدعفونی خواهد شد. هنگام حضور در سینما استفاده از ماسک هم الزامی است. هرچند این تمهیدات برای ما بار مالی اضافه‌ای دارد، اما برای ما نکته‌ی مهم‌تر این است که باعث می‌شود مخاطبان ما با خیال راحت‌تر از سینما استفاده کنند.
 مهرابی درباره‌ی سختی برگزیدن فیلم پس از وقفه‌ی یازده‌ماهه بیان کرد: چون وقفه طولانی‌مدتی در پخش فیلم‌ها افتاده بود، کوشش کردیم که در انتخاب فیلم‌ها برای نمایش، همه‌ی سنین و سلیقه‌ها را در نظر بگیریم. بر همین اساس، برای کودکان و نوجوانان پویانمایی «روح» را گزینش کردیم که از شرکت پیکسار دیزنی است و به تازگی دوبله و عرضه شده است. همچنین فیلم «دیدن این فیلم جرم است» که درام سیاسی جذابی است را برای تماشاچی‌های حرفه‌ای سینما و فیلم طنز پرفروش «پیشی‌میشی» را نیز با توجه به نیاز شادابی جامعه، برگزیدیم.
مهرابی گفت: به‌روز بودن فیلم‌ها برای ما مهم است و تلاش داریم همپای سینماهای تهران حرکت کنیم. هرچند این مساله برای ما سختی‌های زیادی به همراه دارد، اما همین که مردم منطقه از دیدن فیلم‌های به‌روز سینما در تنها سالن تخصصی سینما در جنوب فارس بهره‌مند می‌شوند، برای ما دلگرم‌کننده است.
برنامه‌ی سینما فرهنگ گراش هر دو هفته‌یک‌بار در روزهای چهارشنبه به‌روز می‌شود. روزهای سه‌شنبه هر هفته نیز بلیت سینماها نیم‌بهاست. برای آگاهی از برنامه‌ها، صفحه سینما فرهنگ به نام gerashcinema را در اینستاگرام دنبال کنید.
 برنامه نمایش سینما فرهنگ گراش در این هفته:
‌سانس اول: پویانمایی روحsoul  در ژانر کودک و نوجوان، ساعت ۱۷:۰۰
سانس دوم: فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در ژانر درام و سیاسی، ساعت ۱۸:۳۰
سانس سوم: فیلم سینمایی «پیشی‌میشی» در ژانر طنز، ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۳۰۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما