گفتگوی حامد هوشیار با علی دهقان؛

رؤیای پریشان؛ در گام پایانی ساخت

24 اسفند 1399 ساعت 18:16

زنده کردن دریاچه، به یک اراده و تلاش مردمی و مسئولین، به ویژه ساکنین روستاهای پیرامون دریاچه نیازمند است. از این رو در تلاش هستیم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره تالاب پریشان در ذهن مردم و مسئولین، همدلی بیشتری در این راستا داشته باشیم.


 به گزارش حافظ خبر؛ دریاچه پریشان، نامی که از دیرباز در خاطرات مردمان کازرون بوده و چند سالیست دستخوش فراز و نشیب‌های بسیار شده است؛ به گونه‌ای که نسل جدید به دلیل خشکی دریاچه، هیچ آشنایی با آن ندارد و گاهی باور آن که سال‌ها پیش در این مکان دریاچه زیبایی که هر ساله پذیرای پرندگان کوچ‌رو بسیاری بوده است، برای کودکان و نوجوانان این سرزمین بسیار سخت و دشوار می‌شود. در همین راستا گفت و گویی با علی دهقان تهیه کننده موزیک ویدیو رویای پریشان داشتیم.
 
چه مسائلی شما را به سمت تولید موزیک ویدیو رویای پریشان کشاند؟
در نیمه دوم بهمن ماه 99، توسط انجمن محیط زیستی میراث پریشان، نمایشگاه عکسی با عنوان خاطرات پریشان را هم زمان با گشایش پایگاه پژوهش و اطلاع‌رسانی تالاب بین‌المللی پریشان برگزار کرد و در حاشیه این نمایشگاه با بازدیدکنندگانی از نسل‌های مختلف گفت‌وگو داشتیم. برخی از خاطرات تلخ و شیرین خود گفتند و نوجوانان نیز سخن از حسرت ندیدن دریاچه داشتند. دریاچه‌ای که از آن به دلیل خشکیدگی، به دست فراموشی سپرده شد. این‌ها زمینه‌ای شد تا تصمیم بگیریم در این باره پویایی بیشتری داشته باشیم؛ تا یاد و خاطره پریشان در ذهن مردم و مسئولین زنده شود.
 
انگیزه شما از یادآوری خاطرات پریشان با نمایشگاه عکس و این موزیک ویدیو چیست؟
زنده کردن دریاچه، به یک اراده و تلاش مردمی و مسئولین، به ویژه ساکنین روستاهای پیرامون دریاچه نیازمند است. از این رو در تلاش هستیم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره تالاب پریشان در ذهن مردم و مسئولین، همدلی بیشتری در این راستا داشته باشیم.
 
درباره تصویربرداری این موزیک ویدیو توضیحاتی بیان بفرماید.
همه سکانس‌های این موزیک ویدیو در دریاچه خشک شده پریشان و روستاهای پیرامون آن، همچون روستای پریشان ضبط شده است.
 
در ساخت این موزیک ویدیو چه نهادها و گروه‌هایی تا کنون مشارکت داشتند؟
محوریت ساخت این موزیک ویدیو با انجمن محیط زیستی میراث پریشان است که مسئولیت پایگاه پژوهش و اطلاع‌رسانی تالاب بین‌المللی پریشان را نیز بر دوش دارد. گروه هنر و فرهنگ کازرون نیز کوشش تهیه آن را بر دوش داشتند و تا کنون نزدیک به 40 نفر در تولید آن نقش داشتند. امیدواریم برای ارائه موزیک ویدیویی با کیفیت صوتی، تصویری و مفهومی مناسب، افراد، گروه‌ها و نهادهای بیشتری ما را پشتیبانی کنند تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.
 
ساخت این موزیک ویدیو چه زمانی پایان خواهد یافت؟
امیدواریم پس از تکمیل کار، مراحل اخذ مجوز رسمی برای انتشار تا پیش از پایان سال صورت پذیرد که بتوانیم فروردین 1400 آن را منتشر کنیم.
 
 
 
 


کد مطلب: 23267

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/interview/23267/رؤیای-پریشان-گام-پایانی-ساخت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir