۰
plusresetminus
گفتگو با استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز:

غدیر حقیقتی بی انتهاست

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۱
غدیر حقیقتی بی انتهاست که آنسوی ابرهای بی مروتی قرار گرفته و نمی‌گذارند باران رحمتش بر آنهایی که خوابند یا خود را به خواب زده اند ببارد.
غدیر حقیقتی بی انتهاست
حجت الاسلام والمسلمین خسروبیگ در گفتگو با خبرنگار حافظ خبر، بیان کرد: غدیر خم آبگیری که خمش معنای پاکیزگی و پیراسته از حسد بوده که به گفته حضرت حافظ «بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه ، که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازی» و شاید آبی که در آن جمع میشود، پاکیزه و شایسته ی نوشیدن است که میبایست آن را با جان نوشید.

این استاد دانشگاه افزود: غدیر حقیقتی است که کمال و بروز شخصیت انسان را به معنای تام مشخص میکند، غدیر حقیقت و اکمال دین و اتمام انعام الهی بر زمین است، به فرموده قرآن کریم، « غدیر ابلاغ ولایت است » که اگر این ابلاغ به سرانجام نرسد رسالت جایگاه اصلی خود را نخواهد داشت.

وی گفت: غدیر حقیقتی بی انتهاست که آنسوی ابرهای بی مروتی قرار گرفته و نمی‌گذارند باران رحمتش بر آنهایی که خوابند یا خود را به خواب زده اند ببارد، نام های متعددی برای غدیر خم ذکر شده است، از جمله: وادی خم ، جحفه، حرار، غربه... اما آنچه ذهن انسان را به سمت و سویی که خالی از مکان بودن است میبرد این است که غدیر را باید یک اندیشه و تفکر و در حقیقت نشانه ی اصلی تداوم نبوت دانست، که اگر نباشد نبوت ناتمام است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروبیگ ضمن بیان اینکه وقتی به فلسفه سیاسی اسلام نگاه میکنیم باید به چند مسئله به عنوان اصول شناخته شده توجه خاص داشته باشیم، ادامه داد: ۱_ اهمیت زندگی اجتماعی ، ۲ _ ضرورت وجود قانون،۳_ واضع قانون، ۴_ مجری قانون، در روز غدیر این چهار نکته یا بهتر بگوییم این چهار اصل به عنوان بخش مهمی از سفارشات پیامبر(ص) به حضرت علی علیه السلام است.

وی در پایان عنوان کرد: وقتی رسول اکرم (ص) میفرمایند: من کنت مولاه و فهذا علی مولاه نمایان گر واضع قانون ، مجری قانون است، که همانا مولا علی (ع ) است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما