۰
plusresetminus
گفتگو:

کارخانه ی سیمان در لبه ی پرتگاه

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹
فرماندار آباده در این رابطه بیان کرد: متاسفانه این کارخانه علی رغم اینکه میتوانست در چندسال اخیر به یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی تولیدی کشور تبدیل شود اما به دلیل مدیریت ضعیف به یک آسیب برای شهرستان تبدیل شده و مشکلات بسیاری را برای کارگران و سهامداران بوجود آورده است.
کارخانه ی سیمان در لبه ی پرتگاه
به گزارش حافظ خبر، خداداد فرماندار آباده افزود: ️مدیران این کارخانه متاسفانه در طی چندین سال گذشته  سود سهام مردم را پرداخت نکرده و از آن مهمتر تمایلی به پرداخت حقوق ٩ ماه گذشته کارگران  ندارند.

وی در گفتگو با خبرنگار حافظ خبر، گفت: ️در این خصوص و به منظوررسیدگی به مطالبات مهم مردم این شهرستان با اتفاق مقامات امنیتی و قضائی شهرستان در این کارخانه حضور یافتیم که البته قبل از حضور در کارخانه با بی توجهی مدیران کارخانه مواجه شدیم .

فرماندار شهرستان آباده ادامه داد: ️رویکرد ما از ابتدای حضورم در شهرستان حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید بوده است و همواره با تیم مدیریتی کارخانجات همراه بوده ام اما با توجه به مشکلات کارگران سیمان آباده و مراجعه پی در پی خانواده‌های این عزیزان به فرمانداری و عدم انجام تعهدات مدیران کارخانه، دیگر نمی توان به سادگی از این موضوع گذشت و بطور جدی و بدون تعارف در این حوزه ورود کرده ایم.
​​

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است میزان  فروش کارخانه سیمان در سال٩٨ حدود ٣٠٨ هزار تن، در سال ٩٩ حدود ٢٩٩ هزار تن، در سال ١۴٠٠ حدود ٢١١ هزارتن و در سال ١۴٠١ حدود ١٧٨ هزار تن بوده است که بر این اساس می شود با برنامه ریزی بهتر ؛ پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار داد .

️نماینده عالی دولت درشهرستان آباده اظهار کرد: همچنین بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته حجم بالایی از تولیدات این کارخانه به اشخاص خاصی  واگذار می‌شود. 

خداداد گفت: ️تاکنون و در طی سالیان گذشته کمک‌هاومساعدت های فراوانی به این کارخانه در حوزه پرداخت معوقات آب، برق و گاز و همچنین موضوعات مالیات و بیمه ای صورت گرفته اما متاسفانه بعضا معوقات ٩ماهه کارگران پرداخت نشده که جای تاسف است. 

وی ادامه داد: ️وضعیت عمرانی و بهداشتی  کارخانه نیز که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و محیط کاری پرسنل بسیار نامناسب است و موضوع کارخانه سیمان و پرداخت معوقات کارگران را تا حصول نتیجه و بطور جدی پیگیری خواهیم کرد.

*اخراج بخاطراعتراض*

مدیریت کارخانه سیمان آباده، ۸ نفر از کارگران این کارخانه که نسبت به عدم پرداخت معوقات حقوقی خود معترض بودند را اخراج کرد، این کارگران نیز روبروی درب این کارخانه تجمع و اعتصاب کردند.

کارگران اخراج شده همراه با تعدادی دیگر،همکاران خودنیز به معوقات حقوقی خود معترض بودند روبروی درب ورودی این کارخانه تجمع و اعتراض خود را نسبت به نحوه مدیریت این کارخانه به طور کاملا مسالمت‌آمیز نشان دادند.

به گفته شاهدان عینی تنها در چند ساعت اولیه این تجمع تعداد زیادی ماشین سنگین جهت بارگیری سیمان، قصد ورود به کارخانه را داشتند، که نشان از بارگیری و فروش بالای سیمان این کارخانه می‌دهد، طبق گفته کارگران، در روز حدود ۴۰ الی ۵۰ ماشین سنگین در این کارخانه سیمان بارگیری می‌کند.

با پیگیری‌های ستاد احیا امربه معروف و همچنین طبق گفته فرماندار شهرستان آباده و خود کارگران، مدیریت ضعیف تنها مشکل این کارخانه می‌باشد.
کد مطلب : ۲۶۷۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما