۰
plusresetminus

توليد واکسن هروئين و شيشه تکذيب شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
عضو هيئت علمي و دانشيار ميکروب شناسي انستيتو پاستور در واکنش به خبر ساخت واکسن هاي مورفين، هروئين و شيشه گفت:اين خبر تکذيب شد و طرح تحقيقاتي متعلق به يکي از محققان انستيتو بوده که هنوز اثبات نشده است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مهر سيد داور سيادت مسئول پانل واکسن هاي باکتريايي شانزدهمين کنگره بين المللي ميکروبيولوژي ايران با بيان اينکه در کنگره امسال اعضاي جديدي به پانل اضافه شده اند گفت: دستاوردهاي جديد علم واکسن و همچنين مواردي چون اقتصاد واکسن در اين دوره بررسي و به بحث گذاشته مي شوند.

وي افزود: در حال حاضر مطالعات و تحقيقات جديد روي ايجاد زير ساخت و توليد دانش فني در زمينه طراحي واکسن هاي باکتريايي در کشور در حال انجام است.

سيادت با اشاره به اينکه بازگشت به واکسن هاي نسل قديم با نگاهي نوين و بازسازي آنها جهت بهبود کارايي از جمله رويکردهاي اخير درباره واکسن هاي جديد است اظهار کرد: در حال حاضر واکسن هايي چون سه گانه درموسسه رازي و واکسن سل در انستيتو پاستور سال هاست که توليد مي شود و کار روي توليد داخلي واکسن هايي چون مننگوکوک که وارداتي اند ادامه دارد.

عضو هيئت علمي و دانشيار ميکروب شناسي انستيتو پاستور در واکنش به برخي اخبار منتشر شده مبني بر ساخت واکسن هرويين، مورفين و شيشه در انستيتو پاستور گفت: اين طرح تحقيقاتي متعلق به يکي از همکاران انستيتو است که هنوز به اثبات نرسيده است.

سيادت ادامه داد: اين خبر از سوي سازمان غذا و دارو و انستيتو پاستور نيز تکذيب شد، به هرحال واکسن بار معنايي مخصوص خود را دارد و نمي شود به هرچيزي واکسن گفت.

شانزدهمين کنگره بين‌المللي ميکروب شناسي ايران سوم تا پنجم شهريور ماه جاري در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي برگزار مي‌شود.

ميکروب شناسي باليني، ميکرو بيولوژي محيطي، ميکروبيولوژي مواد غذايي، صنعتي و کشاورزي، ميکروب شناسي عفونت‌هاي بيمارستاني، سوختگي و مقاومت ميکروبي، ميکروب شناسي موارد خاص، ميکروب شناسي زنوزيس و بيماري‌هاي عفوني نوپديد، ميکروب شناسي مولکولي و زيست فناوري، تنوع گونه‌اي و سيستماتيک ميکروبي، ميکروب شناسي گياهان و مواد اوليه دارويي ضد ميکروبي، ميکروب شناسي دامپزشکي، ميکروب شناسي آب و فاضلاب از محورهاي اين کنگره است.
کد مطلب : ۱۰۱۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما