۰
plusresetminus

عرصه مسجد جامع سوریان بوانات در شان یک اثر تاریخی نیست

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
مدرسه عدالت در عرصه مسجد جامع سوریان تبدیل به یک زباله دان و پاتوقی برای معتادان شده است.
عرصه مسجد جامع سوریان بوانات در شان یک اثر تاریخی نیست
به گزارش حافظ نیوز به نقل از حرف رسا، مسجد جامع سوریان واقع در مرکز شهر بوانات یکی از آثار فاخر و مهمترین اثر تاریخی شهرستان بوانات متعلق به دورران قبل از اسلام بوده و به دستور عضد الدوله دیلمی تجدید بنا و مرمت شده که در کتیبه گنبد آن نیز آورده شده است.

این مسجد که جزء 9 مسجد برتر کشور به لحاظ سبک معماری و ساخت می باشد در سال 1313 به شماره 282 به ثبت آثار ملی رسیده و هر ساله تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی برای دیدن این بنای عظیم و تاریخی به شهرستان بوانات و این مسجد می آیند.

یکی، دو سال است که مدرسه عدالت در عرصه این اثر ملی و فاخر با تخریب دیوار حیاط مدرسه خود نمایی می کند و چهره زیبایی را نمایش نمی دهد. این مدرسه که چند سالی است متروکه شده حال و روز خوشی ندارد و پاتوقی شده برای ارازل و معتادین و وجود هجم زیادی آشغال در این محل عرصه مسجد جامع سوریان را تحت اشعاع قرار داده و چهره ناخوشایندی را بوجود آورده است.

گفتنی است که با پیگیری هایی که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان داشته حکم تخریب این مدرسه  نیز صادر شده اما هنوز مدیریت آموزش و پرورش در این امر کوتاهی می کند و این محل را تخریب نکرده که این امر مورد اعتراض بازدیدکنندگان مسجد هم واقع شده است.

مقتضی است که اداره آموزش و پروش شهرستان با تخریب و جمع آوری این مدرسه هم به عرصه آثار ملی احترام گذاشته و هم چهره مسجد جامع سوریان را زیباتر کند و هم از مشکلات بعدی جلوگیری کند تا بازدید کنندگان این مسجد و خصوصا گردشگران خارجی اهمیت این بنا را توسط مسئولین احساس کنند.
کد مطلب : ۱۰۳۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما