عرصه مسجد جامع سوریان بوانات در شان یک اثر تاریخی نیست

7 شهريور 1394 ساعت 12:54

مدرسه عدالت در عرصه مسجد جامع سوریان تبدیل به یک زباله دان و پاتوقی برای معتادان شده است.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از حرف رسا، مسجد جامع سوریان واقع در مرکز شهر بوانات یکی از آثار فاخر و مهمترین اثر تاریخی شهرستان بوانات متعلق به دورران قبل از اسلام بوده و به دستور عضد الدوله دیلمی تجدید بنا و مرمت شده که در کتیبه گنبد آن نیز آورده شده است.

این مسجد که جزء 9 مسجد برتر کشور به لحاظ سبک معماری و ساخت می باشد در سال 1313 به شماره 282 به ثبت آثار ملی رسیده و هر ساله تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی برای دیدن این بنای عظیم و تاریخی به شهرستان بوانات و این مسجد می آیند.

یکی، دو سال است که مدرسه عدالت در عرصه این اثر ملی و فاخر با تخریب دیوار حیاط مدرسه خود نمایی می کند و چهره زیبایی را نمایش نمی دهد. این مدرسه که چند سالی است متروکه شده حال و روز خوشی ندارد و پاتوقی شده برای ارازل و معتادین و وجود هجم زیادی آشغال در این محل عرصه مسجد جامع سوریان را تحت اشعاع قرار داده و چهره ناخوشایندی را بوجود آورده است.

گفتنی است که با پیگیری هایی که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان داشته حکم تخریب این مدرسه  نیز صادر شده اما هنوز مدیریت آموزش و پرورش در این امر کوتاهی می کند و این محل را تخریب نکرده که این امر مورد اعتراض بازدیدکنندگان مسجد هم واقع شده است.

مقتضی است که اداره آموزش و پروش شهرستان با تخریب و جمع آوری این مدرسه هم به عرصه آثار ملی احترام گذاشته و هم چهره مسجد جامع سوریان را زیباتر کند و هم از مشکلات بعدی جلوگیری کند تا بازدید کنندگان این مسجد و خصوصا گردشگران خارجی اهمیت این بنا را توسط مسئولین احساس کنند.


کد مطلب: 10300

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10300/عرصه-مسجد-جامع-سوریان-بوانات-شان-یک-اثر-تاریخی-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir