۰
plusresetminus
سناریوی انتخاباتی کارگزاران برای آوردن «ناطق نوری» و حذف «عارف و خرازی»؛

بزرگنمایی «ناطق» در کنار تخریب «عارف»/ حمله به خوش‌نامی‌های عارف/ تمسخر خرازی در رسانه‌های کارگزاران

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کارگزارانی‌ها در کنار اینکه تمام تلاش خود را برای کنار زدن چهره‌هایی همچون «خرازی و عارف» به کار گرفته‌ند؛ مدت‌هاست که سعی خود را برای به میدان‌ آوردن رفیق و یار این روزهای هاشمی یعنی «ناطق نوری» به کار بسته‌اند.
ناطق
ناطق
"حافظ نیوز" به نقل از مشرق، کارگزارانی‌ها این روزها تمام فعالیت خود را در حوزه سیاست داخلی به انتخابات معطوف کرده‌اند. تا جایی ‌که حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی از مراحل تجدید نیروهای سازمان خبر داده و غلامحسین کرباسچی از راه‌اندازی و برنامه‌ریزی دقیق کارگزاران در ستادهای استانی این حزب خبر می‌دهد.[1]

تلاش برای به میدان آوردن «ناطق»

قطعا یکی از گزینه‌های موثر در انتخابات «ناطق نوری» خواهد بود. به همین دلیل هم هست که رسانه‌ها نزدیکی و رفاقت هاشمی و ناطق را در مسیر انتخاباتی کارگزارانی‌ها بی‌تاثیر نمی‌دانند و یکی از راهبردهای حزب کارگزاران را بهره‌گیری و به میدان کشیدن ناطق نوری می‌دانند .

کارگزارانی‌ها با وجود اینکه تاکنون ابراز تمایلی از سوی ناطق برای ورود به صحنه انتخابات صورت نگرفته‌اند ولی بارها از سوی رسانه‌های خود به محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم اشاره کرده و تصویر ناطق را در صفحه مجلات و روزنامه‌های خود قرار داده‌اند.

صدا به عنوان ارگان رسانه‌ای کارگزاران می‌نویسد: «با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم باز هم توجه‌ها به سمت "ناطق نوری" جلب شده است.» و محمد قوچانی با اشاره به لزوم کاندیداتوری ناطق در انتخابات پیش‌رو می‌گوید: «ناطق رئیس مجلس مناسبی است.»[2]

روزنامه آرمان هاشمی دیگر ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران، شخصیتی سیاسی ناطق را اینگونه تعریف می‌کند: «مدت‌هاست در قلب فضاي سياسي حضور دارد و درباره اغلب اتفاقات سياسي اظهارنظر مي‌كند و موضع مي‌گيرد. او با جديت و مسئوليت مدني مهم‌ترين اتفاقات سياسي را به بوته نقد مي‌كشد، نامه سرگشاده مي‌نويسد، سخنراني مي‌كند و در هر اتفاق مهمي يك پاي قضيه است. همين خصوصيات ذاتي اوست كه از وي يك چهره سياسي منحصربه فرد ساخته است.»[3]

آرمان در کنار تمام تعریف و تمجیدها از «ناطق نوری» به انتشار مصاحبه‌هایی می‌پردازد که بر نیاز و لزوم ورود ناطق به عرصه رقابت‌های انتخاباتی تاکید می‌کند.
سناریوی انتخاباتی کارگزاران برای آوردن «ناطق نوری» و حذف «عارف و خرازی»
بزرگنمایی «ناطق» در کنار تخریب «عارف»

صادق زیبا کلام در گفتگو با آرمان گفته است: «مجلسی که ناطق نوری در رأس آن قرارداشته باشد از مجلسی که "عارف" ریاست آن رابرعهده بگیرد قدرتمندتر خواهد بود. قبل ازاصلاحات اعتدال حائز اهمیت است. مجلس ششم می‌توانست جامعه را بیشتر به اهداف اصلاحات نزدیک‌تر کند که از ظرفیت آن استفاده نشد.»

زیباکلام در ادامه می‌گوید: «به همان دلیلی که آقای "ناطق" برای اصلاحات در شرایط فعلی نسبت به دکتر "عارف" فایده بیشتری دارد به همان منطق هم ممکن است در برخی از حوزه‌ها چهره‌های اصولگرا بیشتر به درد اصلاح‌طلبان بخورند. اصلاح‌طلبان باید در صورتی که فاقد گزینه مناسب در برخی از مناطق هستند از نیروهای معتدل اصولگرایی استفاده کنند. ولی این را یقین دارم که اگر در 24 خرداد92 آقای دکتر عارف پیروز شده بودند و ایشان الان رئیس‌جمهور بودند، ما همین قدر دستاورد را هم نمی‌داشتیم.»[4]

سناریوی انتخاباتی کارگزاران برای آوردن «ناطق نوری» و حذف «عارف و خرازی»حمله به خوش‌نامی‌های محمدرضا عارف

تخریب چهره محمدرضا عارف توسط رسانه‌ها و نشریات منتسب به کارگزاران، البته موضوع جدیدی نیست و کارگزارانی‌ها در یک سال گذشته از هیچ چیزی برای مخدوش کردن چهره عارف و صدمه زدن به محبوبیت او در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان فروگذار نکردند.[5]

حتی کارگزارانی‌ها به "انصراف عارف" و خوش نامی او در میان طیف هوادارنش هم رحم نکردند و انصراف او به نفع روحانی را از سر اجبار دانستند و نوشتند: او مجبور بود، از خود گذشتگی نکرد.[6]

صادق زيباکلام مرد رسانه‌ای اصلاح‌طلبان که یادداشت‌ها و تحلیل‌های او هر روز در صفحات رونامه‌های اصلاح‌طلب دیده می‌شود در اردیبهشت ماه امسال با اشاره به مقبولیت فعلی عارف و تلاش‌های وی برای رسیدن به کرسی‌های مجلس دهم به مقایسه او با حسن روحانی پرداخت و اظهار داشت: «همان اعتقادي که بنده درباره آقاي روحاني داشتم و ايشان را اصولگرا نمي‌دانستم، آقاي عارف را هم با همان ملاک و معيار اصولگرا نمي‌دانم.»

زیباکلام با ترسیم‌کردن چهره‌ای منفعل از محمدرضا عارف، او را نزدیک به اصولگرایان معرفی می‌کند و می‌گوید: «ما چاره‌اي نداريم و بايد عارف را حمايت کنيم!»

سناریوی انتخاباتی کارگزاران برای آوردن «ناطق نوری» و حذف «عارف و خرازی»تمسخر صادق خرازی در رسانه‌های کارگزاران

رسانه‌های نزدیک به کارگزاران و مشارکت از همان ابتدا روی خوشی به «ندا» نشان ندادند. در حالی که صادق خرازی در هفته گذشته به دلیل فشارهای احزاب منحله اصلاح‌طلب و همزمان با تاسیس حزب اتحاد ملت - بدیل مشارکت - استعفا خود را اعلام کرد، مورد حمله شدید ارگان رسانه‌ای کارگزاران و روزنامه منتسب به خانواده هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.
آرمان هاشمی در گزارشی با عنوان «پروژه ای دیگر با نام صادق خان؟!» نوشته است: «ابتدا نباید فراموش کرد آقای صادق خرازی تنها از ریاست شورای مرکزی ندا استعفا داده و قصدی برای خروج از ندا ندارد وخوش باوری است اگر پذیرفته شود وی برای سپردن مسئولیت به فردی دیگر می‌خواهد از کرسی ریاست جدا شود.»[7]

همیچنین تریبون حزب کارگزاران با تشبیه صادق خرازی به پیام صادقیان! او را دردسرساز و چالش برانگیز خطاب کرد و به وی توصیه کرد که مثل پیام صادقیان بازیکن اسبق پرسپولیس عطای سیاست داخلی را به لقایش ببخشد و فعالیت خود را در عرصه سیاسی کشور پایان دهد.

در بخشی از این مطلب که طی روزهای گذشته منتشر شده بود، آمده است: «صادقیان فوتبال ایران هم مثل آقا صادق سیاست ایران، هر روز چالشی برای پرسپولیسی ها درست می کرد. البته پیام صادقیان نسبت به آقا صادق این تفاوت را داشت که خیلی زود فهمید این راهی را که به پیش گرفته، به سمت ترکستان است و نه تنها باشگاه پرسپولیس بلکه فوتبال و آینده خود او را هم نابود می کند.»

ارگان رسانه ای حزب کارگزاران در ادامه به صادق خرازی پیشنهاد رفتن به استراحت را می دهد و می نویسد: «چرا صادق خرازی مدتی به خود، اصلاح طلبان و کل جامعه سیاسی ایران استراحت نمی دهد؟ چرا مثل پیام صادقیان که برای حفظ شخصیت و آینده خود عطای پرسپولیس پرحاشیه را به لقای آن بخشید و راه نفت شد، ایشان هم با تجربه ای که از دنیای بی رحم سیاست داخلی و حاشیه های رنگارنگ آن در همین تجربه کوتاه یکی، دو سال کسب کرده بهتر است به عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی برگردد و دل به «ندا» و عطای سیاست داخلی نبندد.» (۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - هفته نامه صدا)


آنچه مشخص است کارگزارانی‌ها به‌واسطه ارتباط نزدیک با بدنه دولت و همچنین حمایت ویژه هاشمی رفسنجانی در تلاش‌اند تا برای انتخابات مجلس بتوانند اصلاح‌طلبان را زیر چتر خود قرار دهند و مدیریت صحنه را در انتخابات پیش رو از آن خود کنند، به همین دلیل است که تمام تلاش خود را برای کنار زدن چهره هایی همچون «خرازی و عارف» به کار گرفته اند و تمام تلاش خود را برای به میدان آوردن رفیق و یار این روزهای هاشمی یعنی «ناطق نوری» به کار بسته اند.
 
[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940229000240
[2] http://kayhan.ir/fa/news/43130
[3] روزنامه آرمان تاریخ شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
[4] روزنامه آرمان تاریخ شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/448376
[6] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/419346
[7] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=968&pageno=3
 
کد مطلب : ۱۰۳۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما