فرماندار سروستان در سفر وزیر وزش و جوانان به سروستان:

ضرورت احداث یک دهکده ورزشی اردویی در سروستان

2 مهر 1394 ساعت 10:37

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر گسترش دیدگاه سلامت محوری ورزش در کشور بر سرلوحه قرار دادن ورزش‌های همگانی تاکید کرد.


به گزارش حافظ نیوز، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای اداری که با حضور پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در سروستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ازدواج ایجاد تسهیلات برای ترغیب جوانان به ازدواج را مورد تاکید قرار داد و گفت: به واسطه ازدواج جوانان، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات به حق ورزشکاران و مسئولین حوزه ورزش، افزود: مسئولان دو حوزه ورزش و جوانان به عنوان سربازان خط مقدم در این دوبخش هستند و مطالبات آنان به حق است اما محدودیت‌های چند سال گذشته، کشور ما را با مشکلات بسیاری روبرو کرده که ورزش نیز از آن بی‌نصیب نمانده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت کاهش قیمت و صادرات نفت نسبت به سالهای گذشته اظهار داشت: بین ۸ تا ۹ برابر قدرت و توان اقتصادی ما کاهش یافته است.

وی که در جمع روسای ادارات ورزش شهرستانهای استان سخن می گفت، ادامه داد: در این کشور ۷۵ میلیون نفری تنها ۱۰هزار نفر در ورزش قهرمانی و هزار نفر در ورزش حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و نکته قابل توجه گردش مالی است که فقط ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار هزار نفر ورزشکار حرفه‌ای است که دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.
گودرزی افزود: این در حالی است که تمامی پولی که برای حضور فعال در میادین ملی و جهانی هزینه می‌شود ۷۵ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد ورزش‌های همگانی در سرلوحه همه کار‌ها قرار گیرد، افزود: متاسفانه زندگی ماشینی امروز آسیب‌های جسمی و روحی فراوانی را ایجاد کرده است که با کمک ورزش می‌توان این مشکلات را کنترل کرد.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته، بدون نگاه کار‌شناسی تنها مجموعه‌های ورزشی که محوریت آن تماشای مسابقات بوده است ساخته شد، که البته این در جای خود خوب است اما نگاه سلامت محور بر این نوع نگرش حاکم نیست.
وی ادامه داد: حاصل کلنگ زنی‌های بدون پیش بینی اعتبار، اماکن ورزشی نیمه تمامی است که به یک معضل تبدیل شده است.

دکتر گودرزی با اظهار خرسندی از حضور فعال بخش خصوصی در شهرستان سروستان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که پروژه‌های قدیمی را تمام کنیم ولی اجازه ندهید که پروژه جدیدی کلنگ بخورد.

وی در پایان با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید به سمت واگذاری امور مردم به خود مردم است، بر تشکیل و فعالیت سازمانهای مردم نهاد تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه فرماندار سروستان استقرار و احداث یک دهکده ورزشی- اردویی در ارتقاء سطح سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر ورزش و حضور تیم‌های ورزشی را در شهرستان ضروری ارزیابی کرد.

سلیمان کرمی ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش، اظهار داشت: امیدوارم حضور حضرتعالی در شهرستان منشا خیر و برکت و گشایشگر افقهای جدید در توسعه و پیشرفت و ایجاد زیر ساخت‌ها در امر ورزش جهت جامعه فعال و نیاز به توجه شهرستان سراسر فرصت سروستان باشد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: قطعا حوزه ورزش و جوانان با آن گستردگی وظیفه و خدمت با توجه ویژه می‌تواند دولت را در رسیدن به اهداف بلند و مقدس خود یاری کند.

کرمی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف و فراهم بودن بستر مناسب سرمایه گذاری در این شهرستان، افزود: در حوزه ورزش، استقرار و احداث یک دهکده ورزشی- اردویی می‌تواند در ارتقاء سطح سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر ورزش و حضور تیم‌ها و اردوهای ورزشی در شهرستان مثمر ثمر باشد.
فرماندار سروستان در پایان به بیان مشکلات و کمبودهای شهرستان در حوزه ورزش و جوانان همچون نبود رختکن و خوابگاه ورزشی، سکو و زمین چمن نامناسب پرداخت و خواستار ارتقاء نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان به اداره شد.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز که به نمایندگی از همه روسای ورزش و جوانان شهرستانهای استان سخن گفت سه تن از فعالان ورزشی سروستان به بیان مشکلات ورزشکاران پرداختند.
گفتنی است قبل از این جلسه گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در تنها استادیوم ورزشی شهرستان سروستان وضعیت این مکان ورزشی را مورد بررسی قرار داد.

خبرنگار: ابراهیم زاده

 


کد مطلب: 10970

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10970/ضرورت-احداث-یک-دهکده-ورزشی-اردویی-سروستان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir