توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدهای قیروکارزین

خبرگزاری فارس , 1 آذر 1394 ساعت 8:40

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستامهدهای این شهرستان تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، بهمن طالبی امروز اظهار داشت: اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های روستایی برای ارتقای آگاهی، نگرش و بینش و عملکرد تغذیه‌ای کودکان زیر 6 سال در مناطق محروم و روستایی و با همکاری معاونت سلامت بهداشت و درمان شرایط لازم برای ارتقای شاخص‌های رشد را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای سال تحصیلی آغاز و تا پایان آن ادامه دارد، افزود: بهبود تغذیه کودکان، آشنایی کودکان با گروه‌های مختلف مواد غذایی، آشنایی مدیران و مربیان با رشد و توسعه کودکان و بهبود وضعیت بخشی از مواد غذایی کودکان از اهداف اجرای طرح است.

طالبی ادامه داد: این اقدام در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و کودکان و در قالب یک وعده‌ غذای گرم عرضه می‌شود تا راهکاری مؤثر برای پیشگیری و شناسایی مشکلات تغذیه‌ای و رشدی کودکان در مناطق روستایی باشد.

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین بابیان این‌که سوتغذیه و کم‌وزنی در کودکان زیر 6 سال به‌عنوان یک مشکل عمده مطرح است اضافه کرد: کمبود ریزمغذی‌ها با عوارض متعدد ازجمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری، دقت تحصیلی، افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها و پوکی استخوان، درنهایت با کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی کودکان همراه است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نقش تغذیه در رشد جسمی، عاطفی و هیجانی کودکان، آموزش به خانواده‌ها در مورد تغذیه صحیح کودکان امری لازم و ضروری است.

طالبی در پایان گفت: پیش از شروع طرح و سپس در انتهای طرح، کودکان به‌طور مجدد غربالگری می‌شوند و اندازه‌گیری قد و وزن کودک بر اساس منحنی وزن برای سن در مورد اختلال رشد یا سلامت او توسط کارشناس تغذیه موردبررسی قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 12052

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12052/توزیع-یک-وعده-غذای-گرم-روستامهدهای-قیروکارزین

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir