۰
plusresetminus
پاسخ سازمان بسیج هنرمندان فارس به حواشی نمایشگاه کتاب شیراز:

بسیج هنرمندان در برابر «اندیشه زمینه‌ساز نفوذ» می‌ایستد/ هر جا حقی از هنرمندان متعهد ضایع شود ورود جدی می‌کنیم

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: این سازمان در هر جا که احساس کند حقی از حقوق هنرمندان متعهد ضایع شده و یا به مجموعه های مردمی ظلمی می‌شود، ورود جدی خواهد کرد.
نمایشگاه کتاب فارس, جبهه فرهنگی انقلاب
نمایشگاه کتاب فارس, جبهه فرهنگی انقلاب
به گزارش "حافظ نیوز"، بدنبال حضور سازمان بسیج هنرمندان فارس در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس و برپایی سالن یاس مرکز عرضه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خارج از سالن های اصلی نمایشگاه و ابهامات مطرح گردیده بدنبال آن، نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس یادداشتی را منتشر نموده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: "برخی افراد با ایجاد فرافکنی‌ در خصوص گرفتن غرفه در سالن‌های نمایشگاه از سوی سامان بسیج هنرمندان فارس، انتقاداتی را مطرح نمودند که بایستی گفت در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس، یک غرفه به نام بسیج هنرمندان فارس در سالن حافظ اختصاص یافت، لکن در پی مسائل مطروحه و بدلیل حمایت از جوانان مومن انقلابی، در فضای سرد روزهای پاییزی نمایشگاه در کنار این جوانان حضور یافتیم و برنامه‌های فرهنگی هنری خود را در این فضا برپا نمودیم."

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
بسمه تعالی

 چند نکته ای را در خصوص برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس در سال جاری را باید متذکر گردید:

1- از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بدلیل عدم اختصاص غرفه های مناسب و در خور شأن به جوانان فعال انقلابی شهر شیراز، جوانانی که بصورت مستمر و در طول سال، یکی از فعالیت هایشان توزیع آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی انقلاب سطح شهراست، گله‌مندیم.

2- از بدیهیات است که اگر اندیشه ما انقلابی باشد، بایستی از هنرمندان متعهد و انقلابی آنهم هنرمندان بومی، بیشترین بهره را ببریم، از طرفی چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس، با هفته بسیج مقارن گردید و می‌بایست این مهم پُر رنگ تر دیده می‌شد، اما با پیگیری سازمان بسیج هنرمندان فارس متوجه شدیم که در برنامه های سرای اهل قلم دیدگاهی برای این هنرمندان عزیز اختصاص نیافته و سپس با دغدغه‌مندی و پیگیری سازمان بسیج هنرمندان فارس و همت برادر یزدانی، مسئول سرای اهل قلم نمایشگاه، که خود آزاده و بسیجی است، تا حدودی حل شد.

پاسخ به گلایه های نویسندگان و شاعران عرصه فرهنگ انقلابی بماند با دوستان اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس!

3- مطلب دیگر اینکه بایستی در محتوای برنامه های جانبی نیز دقت بیشتری شود، بطور مثال اجرای نمایش های خیابانی مختلط در فضای نمایشگاه!

ما موظفیم با ابزار مناسب و صحیح، مردم و علاقمندان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم و جریان سازی مناسبی را در این خصوص رقم زنیم. البته شایان ذکر است، برخی از مدیران اجرایی قصد داشتند بخشی از نمایش پرده خوانی با موضوع صحبت های پندآموز و نصیحت‌محور امام حسین(ع) به عمر بن سعد را حذف نمایند، که بحمدالله با دستور حقیر این نمایش بطور کامل به سمع و نظر مخاطبان رسید.

4- برخی افراد با ایجاد فرافکنی‌ در خصوص گرفتن غرفه در سالن‌های نمایشگاه از سوی سامان بسیج هنرمندان فارس، انتقاداتی را مطرح نمودند که بایستی گفت در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس، یک غرفه به نام بسیج هنرمندان فارس در سالن حافظ اختصاص یافت، لکن در پی مسائل مطروحه و بدلیل حمایت از جوانان مومن انقلابی، در فضای سرد روزهای پاییزی نمایشگاه در کنار این جوانان حضور یافتیم و برنامه‌های فرهنگی هنری خود را در این فضا برپا نمودیم.

5- قصد بیان این مطلب را نداشتیم ولی بدلیل اینکه برخی مدیران اجرایی با بیان مطالب غیر مستند و اتهام زنی، نکاتی را عنوان نمودند، در راستای تنویر افکار جویندگان حق و حقیقت، مطالب فوق در بین مطالب بسیاری که در حال حاضر صلاح در بیان آن نمی بینیم، ارائه گردید.

و اما در پایان، بارها این نکته را متذکر گردیده‌ایم که سازمان بسیج هنرمندان فارس در هر جا که احساس کند حقی از حقوق هنرمندان متعهد ضایع شده و یا به مجموعه های مردمی ظلمی می‌شود، ورود جدی خواهد کرد.

سازمان بسیج هنرمندان فارس در برابر هر برنامه‌ای، هر حرکتی و هر اندیشه‌ای که بخواهد زمینه‌ساز نفوذ در باورها و ارزش های اسلامی باشد، جلوگیری خواهد کرد و هر رویدادی که بتواند اهداف والای انقلاب را نشر دهد حمایت ویژه خواهد نمود.

امید که تمامی کار ها و رفتارهای ما برای رضای خدا باشد.

 
 والسلام علی من التبع الهدی

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس


http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۱۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما