آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز:

در انتخابات باید به دنبال «حضور حداکثری» و «انتخاب اصلح» باشیم/ داوطلبانی که رد صلاحیت می شوند از قانون تمکین کنند/ تداوم رکود و بیکاری در دوران پسابرجام نشان می دهد دولت باید راه «اقتصاد مقاومتی» را در پیش گیرد

11 دی 1394 ساعت 16:37

امام جمعه شیراز گفت: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی در جهان است که همزمان، متکی بر آراء مردم و ارزشهای دینی و الهی است و مردم سالاری دینی که امروزه مطرح می شود، یعنی جمهوریت و اسلامیت.


به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نمازجمعه امروز این شهر اظهار داشت: یکی از عذابها که مهمترین گرفتاری های انسان است به صریح این آیه اختلاف و تفرقه در جوامع بشری است و مسلمانان هم در اثر کفران نعمت و بی بصیرتی به این گرفتاری مبتلا می شوند.
وی در ادامه تشریح کرد: این مسئله که امروزه در دنیای اسلام، همه جا شاهد جنگ و خونریزی هستیم با برنامه ریزی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و با هدف مهار بیداری اسلامی در جریان است.
خطیب جمعه شیراز در ادامه گفت: امریکا با دو چیز دشمن است؛ یکی با اسلام چه شیعه باشد چه سنی و دیگری گرایش مسلمانان به اسلام، بنابراین برای مبارزه با این اسلام گرایی هر کاری که از او ساخته باشد انجام میدهد و دریغ ندارد.
امام جمعه شیراز با اشاره به نقش روشنفکران و نخبگان در جهان اسلام گفت: روشنفکران دنیای اسلام باید به داد اسلام برسند و مسلمانان را از توطئه های عظیم استکبار باخبر سازند و هشدار دهند که استکبار برنامه هایی دارد و امروز خطر آغاز جنگ های صلیبی بسیار جدی است و باید مسلمانان با وحدت کلمه، هوشیاری و بصیرت، مقاومت و بیداری مقابل انها بایستند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی در جهان است که همزمان، متکی بر آراء مردم و ارزشهای دینی و الهی است و مردم سالاری دینی که امروزه مطرح می شود، یعنی جمهوریت و اسلامیت.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خویش با اشاره به دو انتخابات پیش رو در اسفندماه 94 تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در همه انتخابات ها که به انتخاب افراد اصلح بیانجامد، هدفی است که باید آن را در همه سطح دنبال و پیگیی کرد.
آیت الله ایمانی در تعریف انتخاب اصلح نیز گفت: اصلح یعنی کسانی که در طراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فکر می کنند و می اندیشند و برای آینده این نظام دل می سوزانند.
وی در ادامه با اشاره به رشد 65 درصدی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و 62 درصدی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: این افزایش آمار از یک زاویه ارزشمند و کار مثبتی است اما باید به زوایای دیگر قضیه هم توجه داشت و آن اینکه عقل، شرع ، قانون اساسی و عرف عُقَلا این نکته را بیان می دارد که هر مسئولیتی شایستگی و صلاحیت لازم را می طلبد؛ بنابراین چنین نیست که هر فردی بدون داشتن صلاحیت و شایستگی مسئولیت را به او واگذر کنند چراکه این ظلم به خود فرد و ظلم به جامعه و ظلم به آیندگان جامعه است.
امام جمعه شیراز همچنین ابراز داشت: طبیعی است که داوطلبان در مقابل قانون و راهکار های قانونی باید تمکین لازم را داشته باشند؛ یعنی بپذیرند نظرات هیئت اجرایی و شورای نگهبان را و اگر اعتراضی دارند از مسیر صحیح اعتراض خود را دنبال کنند و بعد از بررسی های لازم همه در مقابل قانون همه تمکین لازم را داشته باشند.
آیت الله ایمانی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر ایالات متحده در قالب مصوبه های مجلس این کشور و امضای رئیس جمهور آمریکا که منجر به بلوکه شدن بخشی از سرمایه های ایران شده است افزود: آمریکا زمانی که احساس کرد مذاکرات به سرانجام خواهد رسید، فضای دشمنی و کینه توزی علیه جمهوری اسلامی ایران را دامن زده که این مسئله، نشان می دهد این کشور همچنان دشمن است و آن دستی که به طرف ایران دراز شده، دست چدنی است که در لای مخمل مخفی شده است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها خاطرنشان کرد: بیش از 2 سال است چشم مردم و دولت ما به مذاکره و برجام و فضای پسا برجام است و در این مدت، رکود اقتصادی و بیکاری افزایش یافته است که این مساله نشان می دهد راه چاره اقتصاد ملی ما، تنها اقتصاد مقاومتی است.


کد مطلب: 12564

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12564/انتخابات-باید-دنبال-حضور-حداکثری-انتخاب-اصلح-باشیم-داوطلبانی-رد-صلاحیت-می-شوند-قانون-تمکین-کنند-تداوم-رکود-بیکاری-دوران-پسابرجام-نشان-دهد-دولت-راه-اقتصاد-مقاومتی-پیش-گیرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir