۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و جمهوری اسلامی از برگزاری انتخابات بی نیاز نبوده و نیست/ «حفظ آرای مردم» و «نگماردن افراد ناصالح در مناصب تصمیم گیری» حق الناس است

تاریخ انتشارجمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: حق مردم این است که مراکز تصمیم گیری را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهند و امانتداری و حفظ آرا حق مردم است.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، سیاسی نام گذاشتند چراکه همانگونه که در جنگ سخت به قرارگاه فرماندهی نیاز داریم در جنگ نرم هم به قرارگاه نیازمندیم و نماز جمعه قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا ، اخلاق و مسائل عملی اسلام است.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولین نکته ای که در باره انتخابات باید مد نظر قرار داد این است که انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و این گزاره که حکومت اسلامی احتیاج به انتخابات ندارد غلط است.
آیت الله ایمانی در ادامه تصریح کرد: عده ای از آغاز تا امروز همیشه قبل از انتخابات این معنا را مطرح می کردند که آیا انتخابات مطمئنا صحیح برگزار می شود؟ اشکالی در آن بوجود نمی آید؟ و شک و شبهه ایجاد می کردند و امنیت روانی جامعه را هدف قرار می دادند که اینها انسان های بیمار دلی هستند و همیشه چنین مسائلی را مطرح می کنند در حالی که تا الان تخلف سازمان یافته در انتخابات ما نبوده و نکته قابل توجه این است که عمدتا نتیجه انتخابات ضد خود دولت برگزار کننده انتخابات بوده است و این نشان از این است که انتخابات به طورکامل سالم برگزار می شده است.
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: رهبر انقلاب درباره انتخابات مسئله حق الناس را مطرح کردند که از آن جمله، این است که از نظام بخواهند انسان های صالح به آن ها معرفی شود که آن ها اصلح را انتخاب کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: حق مردم این است که مراکز تصمیم گیری را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهند و امانتداری و حفظ آرا حق مردم است.
آیت الله ایمانی در ادامه پذیرش آرای مردم را وجه دیگری از حق الناس برشمرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به ایران می خواهند از طریق انتخابات وارد شوند و امریکا برای انتخابات ما برنامه دارد و ما باید هوشیار باشیم و در مسیر خواست آمریکا حرکت ننماییم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله بسیار مهم اعدام آیت الله شیخ نمر در عربستان اشاره و تصریح کرد: چرا این مرد بعد از 3 سال و چند ماه که در زندان آل سعود بود اعدام می شود ؟ آل سعود برخلاف ایران اسلامی به دنبال این است که منطقه را دو قطبی نماید چراکه عربستان در تمام عرصه ها از جمله سوریه و عراق و یمن و بحرین شکست خورده است و در مقابل هم می بیند روز به روز جایگاه ایران محوبیبت بالاتری پیدا می کند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم و کار بی دقت انجام ندهیم و باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین و دست اندر کاران نظام باشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

 
کد مطلب : ۱۲۶۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما