آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

بازداشت مقتدرانه نظامیان آمریکایی در خلیج فارس در تاریخ ثبت خواهد شد/ باید با اسلام مرتجع عربستان، اسلام سکولار ترکیه و تشیع انگلیسی مقابله کرد

25 دی 1394 ساعت 18:51

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه در این ایام، فارس معطر به عطر شهدای گمنام شده است گفت: این استان در آستانه یک رویداد عظیم فرهنگی و تشییع شکوهمند این شهیدان قرار دارد.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) بابیان اینکه این روزها استان فارس معطر به عطر وجود شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس شده است اظهار داشت: این شهیدان جاویدالاثر در مدت 10 روز در نقاط مختلف این استان تشییع و سرانجام یکم بهمن‌ماه مصادف با سالگشت وفات حضرت معصومه (س) در مرکز فارس تشییع باشکوهی از آنان صورت می‌گیرد.
وی افزود: این سؤال برای نوجوانان ما پیش می‌آید که چرا این عزیزان سال‌ها گمنام بوده‌اند که باید برای جوان و نوجوان ما روشن شود که این شهیدان در عمق خاک دشمن مقاومت و مبارزه می‌کردند و عقب‌نشینی برای آنان معنایی نداشته است.
امام‌جمعه شیراز بر لزوم تبیین اهداف و آرمان‌های شهیدان گمنام برای نوجوانان تأکید کرد و افزود: تمام اقشار جامعه از روحانی و غیرروحانی، زن و مرد و ... یک‌بار دیگر عظمت این شهدا را با تشییع پیکر مطهر آنان باشکوه و عظمت بسیار به رخ جهانیان بکشند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروهای شجاع و مقتدر دریایی سپاه پاسداران گفت: این حادثه نیاز به بررسی و تحلیل بسیار دارد که البته عناصر مختلف تحلیل‌های بسیاری برای آن ارائه کرده‌اند.
ایمانی اضافه کرد: در مرحله نخست آمریکا قدرت دریایی و نظامی ما را در آستانه اجرای برجام رصد کرد که نیروهای مسلح ایران به‌ویژه دریادلان سپاه، هوشیاری و قدرت رزمی کشورمان را به رخ جهانیان کشیدند.
امام‌جمعه شیراز افزود: اشراف نیروی دریایی سپاه، قدرت روحی و متانت آنان درس‌هایی بود که دنیا متوجه آن شد.
وی ادامه داد: جهانیان مشاهده کردند کسانی که شهادت را پذیرفته‌اند در برابر هر قدرتی ایستادگی خواهند کرد و هیچ نیرویی نمی‌تواند به جنگ با شهادت‌طلبان برخیزد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رفتارهایی که با ماهی‌گیران بی‌گناه و بی‌دفاع ما کردند و در مقایسه با رفتار انسانی و اسلامی نیروهای دریایی سپاه پاسداران با تفنگداران آمریکایی تصریح کرد: این رفتار انسانی که بااقتدار و قدرت توأم بود برای همیشه در تاریخ ثبت شد.
ایمانی با اشاره به آیات قرآنی و اینکه یهود و نصارا هرگز از مسلمانان راضی نمی‌شوند مگر آن‌که راه و مسیر خود را رها کنند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره بین یهود و مسیحیت جنگ‌ودعوا بوده اما در دو قرن اخیر یک اتفاق نوشته و یا نانوشته بین آنان برای مبارزه با اسلام و مسلمانان آغازشده که برای چپاول کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شده‌اند.
وی شرایط کنونی حاکم بر دنیای اسلام به خاطر بی‌بصیرتی علما و خواص و تعصب‌های کورکورانه حاکم بر جوامع اسلامی را برای دشمنان کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: قیمت نفت در پایین‌ترین سطح خود قرارگرفته و با پول آن نیز مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته‌اند و جنگ‌های نیابتی را شاهد هستیم.
امام‌جمعه شیراز شرایط فعلی را بهترین حالت برای مثلث شوم اسرائیل، انگلیس و آمریکا برشمرد و گفت: امروز اسلام ارتجاعی آمریکایی عربستان، اسلام سکولار ترکیه که بر اساس لیبرالیسم استوار است و همچنین تشیع و تسنن لندنی که هرکدام در یک‌طرف یک خیابان در مرکز انگلیس شیعه و سنی را به جان یکدیگر می‌اندازند، ما مسئولیتی داریم که باید با بصیرت ایستادگی مقاومت کنیم.
ایمانی وحدت کلمه و همدلی و تبعیت از رهبری رهبر معظم انقلاب و انسجام‌بخشی در داخل کشور را رمز پیروزی دانست و افزود: اگر توانستیم با بصیرت و هوشیاری فعالیت دشمن را رصد کنیم و موضع درست بگیریم به‌یقین مانند عقبه‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده بود و شکست خورد این‌بار نیز این عقبه را از سر خواهیم گذراند.


کد مطلب: 12794

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12794/بازداشت-مقتدرانه-نظامیان-آمریکایی-خلیج-فارس-تاریخ-ثبت-خواهد-باید-اسلام-مرتجع-عربستان-سکولار-ترکیه-تشیع-انگلیسی-مقابله

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir