امام جمعه کازرون:

حقایق دفاع مقدس در دانشگاه و مدرسه تبیین شود

2 مهر 1395 ساعت 23:41

امام جمعه کازرون گفت: حقایق هشت سال دفاع مقدس باید در مدارس و دانشگاه‌ها برای نسل جوان امروز تبیین شود.


به گزارش حافظ نیوز،حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به ششم مهر و روز خانواده اظهار داشت: باید قدر محیط خانواده را دانست و باید در آن صفا، صمیمیت، دوستی و محبت نسبت به یکدیگر موج بزند.
خطیب نماز جمعه کازرون با ابراز تاسف از استفاده نادرست از فضای مجازی افزود: فضای مجازی و امکان ارتباطی که به وجود آورده، باعث شده روابط عاطفی در خانواده‌ها نسبت به یکدیگر کمتر شود که این خود یک خطر و آسیب است.
حجت‌الاسلام خرسند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی، زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس را وظیفه همه دانست و تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه‌ها حقایق هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان امروز تبیین شود که چگونه جنگی نابرابر و ناجوانمردانه توسط استکبار و اذناب او به ملت ایران تحمیل شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در جنگ تحمیلی کشورهای مرتجع عرب به ویژه سلسله خبیثه ملعونه آل سعود و کشورهای غربی و شوروی تا توانستند از صدام حمایت کردند و این تنها جنگی بود که یک کشور همزمان با شرق و غرب می‌جنگید.
امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه جنگ صدام با ایران به نیابت از سوی استکبار و با اتکا به تمام سلاح‌های غیر‌متعارف بود، خاطرنشان کرد: غربی‌ها با سکوت و باز گذاشتن دست صدام به هر قیمت و با هر جنایتی می‌خواستند نظام اسلامی را زمینگیر کنند.
خرسند با بیان اینکه این هفته، هفته عزت ایران است از عدم تعویض تابلوی شهدا و همچنین ترمیم چندساله گلزار شهدای شهرستان کازرون که هنوز به اتمام نرسیده، گلایه کرد.
خطیب نماز جمعه کازرون با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید ابراز داشت: سعادت یک کشور به سعادت آموزش و پرورش آن کشور است که هم دولت و هم مجلس باید به آن توجه و موانع را برطرف کنند.
وی در پایان با اشاره به حل شدن مشکل حذف رشته پزشکی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از مسؤولان و کسانی که در رفع این مشکل کمک کردند تشکر و بیان کرد: گرچه این موضوع یک اشتباه بوده اما نباید با احساسات مردم بازی می‌کردند.


کد مطلب: 15246

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15246/حقایق-دفاع-مقدس-دانشگاه-مدرسه-تبیین-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir