ترامپ پذیرش پناهجویان از خاورمیانه را محدود می کند

6 بهمن 1395 ساعت 11:54

رئیس جمهور جدید آمریکا چندین دستور اجرایی را با هدف محدود نمودن پذیرش پناهجویان از سوریه و صدور ویزا برای متقاضیانی از شش کشور دیگر آفریقایی و خاورمیانه امضاء می کند.


به گزارش "حافظ نیوز"،به نقل از رویترز، تعدادی از دستیاران کنگره و کارشناسان امور مهاجرت اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است روز چهارشنبه چندین دستور اجرایی را برای محدود نمودن مهاجرت از کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن به امضاء برساند.

پیش بینی می شود که این دستورات اجراییترامپ به طور موقت دسترسی به ایالات متحده را برای اکثر پناهجویان محدود می نماید. یکی دیگر از این دستورات اجرایی، صدور ویزا برای متقاضیانی از کشورهای عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را ممنوع می نماید.

«استفان لگومسکی» مشاور پیشین در بخش خدمات شهروندی و مهاجرت در دولت اوباما گفت که رئیس جمهور آمریکا از قدرت و اختیارات لازم برای محدود نمودن پذیرش پناهجویان و صدور ویزا برای متقاضیانی از کشورهای خاص برخوردارست.

گفتنی است که رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا قرار است این دستورات اجرایی را در مقر اصلی وزارت امنیت داخلی- که مسئول امور مهاجرت و امنیت مرزهاست-به امضاء برساند.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 16357

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16357/ترامپ-پذیرش-پناهجویان-خاورمیانه-محدود-می-کند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir