۰
plusresetminus
طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز:

از نیرو و توان جنبش های دانشجویی برای تدوین برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام هیچ استفاده ای نشد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱
محمد طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز طی یادداشتی به کارهای نمایشی مسئولان استانی در جریان پایتختی جوانان دنیای اسلام واکنش نشان داد.
از نیرو و توان جنبش های دانشجویی برای تدوین برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام هیچ استفاده ای نشد
به گزارش "حافظ نیوز"، محمد طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز طی یادداشتی به کارهای نمایشی مسئولان استانی در جریان پایتختی جوانان دنیای اسلام واکنش نشان داد.
متن این یادداشت که در اختیار پایگاه خبری تحلیلی "حافظ" قرار گرفته به شرح زیر است.
"ظرفیت پایتختی جوانان دنیای اسلام یک فرصت بسیار خوب و مغتنمی برای شیراز و استان فارس است؛ پیشتر نیز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه ای-که برای همه مسئولان و متولیان فرستاده شد- به این مهم تاکید کرده و ظرفیت های پیشرو را شرح داده بود. دیروز مراسم افتتاحیه در حالی در دانشگاه شیراز با حواشی خاص خودش برگزار شد که از بدنه دانشجویی به عنوان مهم ترین رکن جوانان پیشرو جامعه در چگونگی برنامه و اجرا و هماهنگی مشورتی گرفته نشد. متاسفانه به نظر می رسد برخی از مسئولان دولتی از این ظرفیت، فقط به دنبال بهره برداری های ویترینی و نمایشی هستند و گرنه سوال جدی و مهم این ست که برای چنین اتفاق مهم و اثرگذاری چرا هیچ گونه اتاق فکری با مهم ترین بخش جوانان یعنی دانشجویان گرفته نشده است؟ اگر سطح انتظارات بزرگواران دولتی فارس، چهارتا همایش و سخنرانی و بنر و عکس ست که میشد میزبانی مسابقات بین المللی و جشنواره های جهانی و ... را در اولویت گذاشت؛ اما حالا که یک قضیه مهم ایدئولوژیکی مطرح ست می بایست از ظرفیت همه نخبگان استفاده شود و حرکت اثرگذاری با توجه به موقعیت خاص دنیای اسلام و نقش بی بدیل جوانان آن، طرح ریزی شود. ما به همه بزرگان و دلسوزان استان توصیه می کنیم که این موضوع را فراتر از نگاه های رایج سیاسی نگاه کنند و افق خود را قدری وسعت ببخشند تا ظرفیت های عظیم این موقعیت بین المللی را واضح تر ببینند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی نیز همان طور که پیشتر اعلام کرده بود  حاضر به ارائه برنامه و راهکار برای این موضوع می باشد."
کد مطلب : ۱۶۴۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما