تشدید بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

6 فروردين 1396 ساعت 17:38

در ایام تعطیلات نوروزی، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان فارس، تشدید می‌شود.


به گزارش "حافظ نیوز"،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، نماینده حوزه معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: کارکنان واحدهای بهداشت محیط این دانشگاه، در قالب تیم‌های ثابت و سیار، در ایام تعطیلات نوروز به‌صورت روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان و اقامت مسافران، مساجد و اماکن بین‌راهی فارس بازدید می‌کنند.
سید محمدصادق کشفی‌نژاد، افزود: در این بازدیدها مسائل مربوط به حوزه بهداشت محیط بررسی و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با همکاری مقام قضایی با آن برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در این بازدیدها، اقلام و اجناس تاریخ‌مصرف گذشته و غیرمجاز جمع‌آوری و پس از صورت‌جلسه با نظارت دستگاه قضایی، نسبت به معدوم‌سازی آن‌ها اقدام می‌شود.
نماینده حوزه معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی این دانشگاه، اضافه کرد: در چهارمین روز از سال جدید، 395 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، 116 بازدید از اماکن عمومی، 47 بازدید از اماکن بین‌راهی، 32 بازدید از سامانه آب‌رسانی و 21 بازدید از مراکز مشکوک به عرضه قلیان، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در این استان، انجام شد.
دکتر کشفی‌نژاد گفت: در این روز، 324 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف معدوم و 391 مورد کلرسنجی در سطح استان فارس، انجام شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های واحد بهداشت محیط در این ایام، آموزش به مردم و مسافران نوروزی، در زمینه آشنایی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خودداری از مصرف غذاهای غیر بسته‌بندی است، همچنین با نصب برنوشته و توزیع تراکت به مردم و مسافران، این آموزش‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
 


کد مطلب: 16610

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16610/تشدید-بازدید-اماکن-مراکز-تهیه-توزیع-مواد-غذایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir