۰
plusresetminus
آیت الله دژکام در جلسه با مدیران شرکت های نفتی استان فارس:

انتقادات به دلیل نبود عدالت در جامعه می باشد/ پیشینه علمی و عملی قوی فارس در نفت و گاز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
انتقادات به دلیل نبود عدالت در جامعه می باشد/ پیشینه علمی و عملی قوی فارس در نفت و گاز
به گزارش حافظ خبر، آیت الله دژکام در جلسه مدیران شرکت های نفتی استان فارس گفت: از خدای متعال می خواهیم که در این ماه رجب که ماه خدا، ماه میلاد امیرالمومنین، ماه مبعث پیامبر و مناسبت های متعددی است و سراسر نورانیت و خیر برای مومنین است به همه ما جمیع خیر دنیا و آخرت را عنایت کند و همه شر دنیا و آخرت را از جامعه ما، ملت ما و از جمع حاضر دور بفرماید.
وی خطاب به برادران و خواهران عزیز و بزرگوار مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی شیراز و استان فارس و منطقه جنوب کشور عنوان کرد: ما ضمن اینکه در حوزه فعالیت خود کارهای تخصصی داریم در یکسری مسائل نیاز مشترک داریم که باید برآورده شود و آن نیازهای معنوی و دینی است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: دانشجویان گاهی سوال می پرسند که چرا درس معارف اسلامی در همه رشته ها باید خوانده شود در حالیکه در رشته های مهندسی یا پزشکی دروس عمومی برای آنها خیلی معنا ندارد.دروس عمومی البته فقط معارف نیست و ادبیات و ... می خوانیم و نیاز است تا ما بتوانیم با دیگران که در رشته ما نیستند ارتباط برقرار کنیم و یک سررشته حداقلی از مواردی که برای ارتباطات اجتماعی نیاز است پیدا کنیم.
وی درخصوص نیاز همگانی دینی اذعان داشت: مسئله دین و آموزش های دینی که از آموزش های عمومی است از این جهت است و نیاز همگانی است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تقدیر از حرکت ارزشمند انجمن های اسلامی یا در قالب ستاد اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی در وزارت نفت شکل می گیرد تصریح کرد: امیدوارم که این حرکت ها هرچه بهتر و تاثیرگذارتر هم برای کارکنان و هم برای خانواده ها انشاالله شکل بگیرد.
وی پیرامون توسعه و ترویج عدالت متذکر شد: مسلما در همه ادیان خصوصا در دین اسلام، دین همیشه طرفدار عدالت بوده است یعنی شما نمی توانید بگویید ما دین الهی پیدا می کنیم که طرفدار ظلم هم باشد.دین همیشه طرفدار عدالت است و دین داران همیشه باید به توسعه و ترویج عدالت کمک دهند چون خدا به عدالت فرمان داده است.در پیام گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری صادر فرمودند ایشان تصریحا بیان کردند که عدالت ارزش فراموش شدنی برای بشر نیست و انقلاب ما انقلابی بوده است که برای عدالت برپا شده است و برخی گلایه ها به خاطر این است که عدالت برپا نمی شود.
این روحانی مسئول در استان فارس با تاکید بیشتر بر امر عدالت اظهار داشت: انتقادات به خاطر عدم وجود عدالت است و باید به فکر عدالت باشیم.مسئله عدالت مسئله بسیار دقیق و پیچیده ای است برخلاف آنچه که ممکن است در اذهان باشد که فکر میکنیم می توان یک روزه بحث عدالت را سامان دهیم.امروزه حتی در بین تحصیل کرده ها و فرهیختگان جامعه در بحث نظری عدالت اختلاف داریم.
وی با اشاره به ظرافیت های ریز اجرای عدالت گفت: می توانیم.باید حساب شده، معقول و منطقی در این مسائل وارد شویم.
آیت الله دژکام همچنین بیان داشت: وقتی شما در مورد عدالت می خواهید صحبت کنید باید ببینیم چگونه عدالت را در جامعه پیاده کنیم؟خیلی وقت ها ممکن است نظریات بسیار دقیق فلسفی، اقتصادی و اجتماعی در اینجا مطرح شود که مغز را باید به کار بگیرید تا حل شود.
وی افزود: عدالت جزائی حدی دارد و قرآن کریم می فرماید بیشتر از حد نروید یعنی علم و تخصص می خواهد و باید بررسی شود و به این سادگی نیست که فوری بخواهیم اجرا کنیم.در عدالت توزیعی کار از این سنگین تر است برای اینکه همه مدعی و مطالبه گر هستند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند در نظام بودجه ریزی و توزیع منابع باید تغییر حاصل شود که تغییر به سمت عدالت ایجاد عدالت باشد، خاطر نشان کرد: ما باید به عدالت اهمیت دهیم و یکی از موضوعاتی که باید دقیق تر و عالمانه تر به آن بپردازید همین است که بحث عدالت را چه کنیم؟این پرسش دائمی بشر است که پاسخ عاقلانه می خواهد وگرنه همیشه این معضلات وجود خواهد داشت.
وی پیرامون شرکت پتروشیمی در استان فارس و این صنعت در استان یادآور شد: به گفته دوستان از سال 1338 شرکت پتروشیمی در استان فارس شکل گرفته است.اگر 60 سال پیش از اولین های کشور بوده ایم که پتروشیمی داشته ایم معلوم است که فارس در زمینه دانش و عمل در زمینه نفت و گاز خیلی وقت است حرف دارد.ما در دانشگاه به موازات شرکت رشته های مربوط به نفت و گاز داشتیم یعنی فارس هم پیشینه علمی قوی و هم پیشینه عملی و اجرایی قوی در زمینه نفت و گاز داشته است. بنابراین باید حق استان فارس و بچه هایی که در این زمینه تلاش کردند رعایت و دیده شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: شما برای اینکه عدالت را تامین کنید و بچه های شما از حق خود محروم نشوند چه اندیشیده اید؟!امروز 198 هزار جوان داریم که مانند فرزند خودمان هستند و در اشتغال آنها معضل داریم.
وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی اذعان داشت: می گویند استان فارس برخوردار است.امروز استان ما برخوردار و توانمند است اما اگر برنامه ریزی نداشته باشیم و بیخیال حق استانمان در زمینه های مختلف شویم همه چیز را از دست میدهیم و به عقب خواهیم رفت در حالیکه دیگران در حال پیشرفت هستند.
این مقام مسئول در استان فارس اضافه کرد: داخل استان هم اگر توزیع عادلانه نسبت به امکانات نداشته باشیم بعد از مدتی خود استان از درون دچار چالش خواهد شد.در این خصوص همه در ناحیه مسئولیت های خود باید به فکر باشید؛ مدیریت سوای کار فنی است.مدیریت باید نگاهش به عدالت به عنوان محور توسعه به گونه ای باشد که در چند سال آینده همه مردم فارس احساس کنند که دارای منافع مشترک هستند.
وی در پایان گفت: اگر عدالت در استان مشاهده نشود مردم حاضر نیستند با شما همکاری کنند و این همان چیزی است که رهبر تذکر دادند و سرسختانه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دنبال این قضیه هستند که ما به سمت عدالت برویم.
 
کد مطلب : ۱۹۶۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما