مخترع جوان استان فارسی:

با اختراع و تجاری سازی دستگاه نخ ریسی خانگی سعی بر عملی کردن رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار داریم

23 ارديبهشت 1398 ساعت 18:43

مخترع جوان استان فارسی با اختراع و تجاری سازی دستگاهی سعی بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم در خانه دارد که در این راه نیز تاکنون توفیقات خوبی را داشته است.


به گزارش حافظ خبر، به گفته های صریح امام راحل و سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارهایشان، نخبه، مخترع و مبتکر از جایگاهی خاص و ویژه در جامعه برخوردار هستند و آینده کشور نیز به دست آن ها رقم خواهد خورد.
در همین راستا و به منظور ارج نهادن بر قشر نخبه و توجه به آن ها، به سراغ یکی  از جوانان نخبه و مخترع استان فارسی رفتیم و گفتگویی با او داشتیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید.
 
** خود را معرفی کنید و کمی درمورد اختراعات خود برای ما بگویید.
حسین زارعی هستم، اهل خرامه استان فارس. بنده با همراهی دو نفر از دوستانم به نام های آقای امید زارع قشلاقی و آقای میلاد رخشان تاکنون اختراعات گوناگونی داشته و قطعات مختلف صنعتی را نیز ساخته ایم. با این دوستان حدود یک سالی می شود که تحت لوای گروه صنعتی علمی فناوری رخشان به طور رسمی مشغول فعالیت در سطح شهر و استان می باشیم. با روحیه جهادی و انگیزه انقلابی در طول این مدت کوتاه با وجود کمبودها و مشکلات بسیاری که در پیش پای ما بوده است، توانسته ایم که چهار طرح و ایده را ثبت اختراع کرده و دست به تولید آن ها بزنیم.

 
** درمورد هر کدام از اختراعات ثبت شده و دستگاه های ساخته شده مختصری توضیح بفرمایید.
کمپرسور باد اتومات
کمپرسور باد اتومات که ویژه تمام کامیون های کشنده وغیر کشنده سنگین و اتوبوس ها و...... می باشد.
کمپرسور های فعلی نصب شده بر روی این خودروها به طور مداوم از استارت تا خاموش شدن موتور در حال کارکردن می باشد و در صورتی که نود درصد باد تولیدی آن اضافه بوده و توسط سوپاپ اطمینان از مخزن خارج می شود و به دلیل کار کردن مداوم پمپ، استهلاک بسیار بالایی در قطعات پمپ از جمله پیستون ، رینگ و سوپاپ های سر سیلندر را در پی دارد که این امر باعث می شود عمر مفید این پمپ را به حداقل برساند.
در صورتی که عمر مفید پمپ اتومات اختراع شده بیش از ده برابر پمپ های معمولی موجود می باشد، همچنین پمپ های فعلی نصب شده به روی این خودروها باعث کاهش روغن موتور و خسارت هایی به آن و سیستم ترمز نیز می گردد.
در این پمپ اتومات زمانی که فشار باد مخزن به میزان لازم برسد، به طور اتومات OFF کرده که این امر باعث شده کمپرسور ،  باد اضافی تولید نکرده و باعث کاهش فوق العاده استهلاک و وارد نکردن خسارت به کمپرسور باد و حذف بار اضافه از موتور و استهلاک آن می گردد و تا زمانی که فشار باد  در مخزن به حداقل دلخواه که قابل تنظیم نیز می باشد برسد  کمپرسور باد به طور اتومات شروع به تولید  باد می نماید.
لازم به ذکر است که در هنگام OFF کردن کمپرسور باد در روند کارکرد سیستم ترمز و فرمان هیدرولیک خودروهایی که وابسته به این کمپرسور باد می باشند، خللی ایجاد نمی کند.
 
پمپ باد اتومات
پمپ باد خودکار ساخته شده توسط گزوه ما، قابلیت نصب بر روی ماشین الات کشاورزی از جمله کمباین، تراکتور و خودروهای نیمه سنگین فاقد کمپرسور، که از آن می توان برای شارژ باد لاستیک ، بوق بادی، آچر بکس بادی همچنین ترمزهای بادی استفاده نمود.
 این کمپرسور اتومات مجهز به دو اتومات برقی و مکانیکی بوده که دارای قابلیت نصب چهار خروجی کوپلینگ نیز می باشد و دارای مخزن های متفات 20لیتری،60لیتری و بیشتر که قابلیت تولید فشار PSI300 را دارا نیز هست.
 
دستگاه شخم زن و علف زن کوله ای با قدرت بسیار زیاد
با توجه به نیازی که در شهرستان برای شخم زدن و کوتاه کردن علف هایی که بعضا بسیار محکم و قطور می شوند، به فکر ساخت این دستگاه کاربردی افتادیم. این دستگاه با عنوان دستگاه شخم زن و علف زن کوله ای می باشد که با قدرت زیاد، در حدود 5.6 اسب بخار توان شخم زدن بالایی داشته و محکم ترین و سفت ترین علف هایی که در باغ ها و مزارع می روید را می تواند کوتاه نماید.
 
دستگاه نخ ریسی خانگی
اختراع اخیر گروه صنعتی علمی فناوری رخشان شهرستان خرامه دستگاه نخ ریسی خانگی بوده که این ایده به علت ایجاد اشتغال زایی و محرومیت زدایی ظرف مدت چهار ماه از ایده تا عمل طول کشید و ثبت نیز اختراع شد که الحمدالله امروز به مرحله تجاری سازی نیز رسیده و بنده و دوستان مشغول فعالیت و تولید این دستگاه در ابعاد تجاری و فروش در بازار می باشیم.
این دستگاه که قابلیت استفاده در خانه را داشته و می تواند به عنوان یک شغل خانگی نیز در نظر گرفته شود، قابلیت تولید یک کیلوگرم نخ را در انواع مختلف ظرف مدت زمان یک ساعت را دارا می باشد.
از ویژگی های ممتاز و خاص این دستگاه فضای بسیار کمی می باشد که اشغال می نماید. این دستگاه به طور کامل از قطعات باکیفیت داخلی و ساخت ایران تولید شده که دارای سه ماه گارانتی و شش ماه خدمات پس از فروش نیز می باشد.
دستگاه نخ ریسی خانگی به علت اینکه دارای پدال سرعت و چراغ اطمینان می باشد، این امکان را فراهم آورده است که قشر عظیمی از افراد و در سنین مختلف، توان کار با آن را داشته باشند.
شاید مهم ترین ویژگی خاص این دستگاه که در نمونه های بازار دیده نمی شود، قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده می باشد که بسیار مناسب بوده و هر نفر می تواند با هزینه هضتصد هزار تومان صاحب یک دستگاه نخ ریسی خانگی شود. قابل ذکر است که با وجود راحتی و آسانی کار کردن با این دستگاه، افراد می توانند به طور میانگین روزانه 50 هزار تومان از این طریق درآمدزایی داشته باشند.
 
** در حال حاضر مشغول به چه کاری می باشید؟

با توجه به نیازی که در بازار احصا شده، پتانسیل مجموعه صنعتی علمی فناوری رخشان شهرستان خرامه بر روی تجاری سازی دستگاه نخ ریسی خانگی قرار گرفت و به لطف خدا توانسته ایم ظهور و حضور خوب و موفقی تاکنون در بازار داشته باشیم و محصولات خود را به فروش برسانیم. دیدگاه ما این است که این محصول خود را در ابعاد مختلف و در سطح استان و سپس کشور در بازار ارائه داده تا تمامی هموطنان بتوانند از آن حتی در گوشه ای از خانه خود استفاده نمایند.
 
** سخن پایانی.
با توجه به نام گذاری سال 1398 به سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، امیدواریم بتوانیم با تمام وجود در راه رونق تولید قدم برداشته و کمکی هر چند کوچک به این رونق داشته باشیم و مشاغلی پایدار و درامدزا برای هموطنان خود داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری


کد مطلب: 20332

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20332/اختراع-تجاری-سازی-دستگاه-نخ-ریسی-خانگی-سعی-عملی-کردن-رونق-تولید-ایجاد-اشتغال-پایدار-داریم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir