معاون آموزش و پرورش خنج :

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۵۰ مدرسه خنج

2 آبان 1398 ساعت 8:46

اسحاق نامی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۵۰ مدرسه خنج خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، اسحاق نامی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان خنج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در شهرستان خنج استان فارس گفت: در یکم آبان ماه، همزمان با سرار کشور بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در شهرستان خنج برگزار شد.

 
وی در ادامه در خصوص تعداد مدارسی که انتخابات شوراهای دانش آموزی در آن برگزار شده، تصریح کرد: در تعداد 50 مدرسه در سراسر شهرستان خنج انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار گردید که از این تعداد 30 مدرسه پسرانه و 20 مدرسه دخترانه می باشند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان خنج در مورد نحوه برگزاری این انتخابات در مدارس عنوان کرد: از تعداد 50 مدرسه ای که انتخابات شوراهای دانش آموزی در خنج در آن برگزار شده، در 12 مدرسه به صورت الکترونیکی و در مابقی به صورت سنتی برگزار شده است.
وی در پایان از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خنج، آقای غفوری، مدیران و معاونان مدارس و دیگر عزیزان که در برگزاری انتخابات این دوره شوراهای دانش آموزی زحمت فراوان کشیدند، تقدیر و تشکر نمود.

انتخابات تنها راه و بهترین ابزار تحقق مردم سالاری محسوب می‌شود؛ انتخابات تمرین رشد و آگاهی، مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس و احساس مسئولیت نسبت به دیگران است و البته الزامات آن باید از سوی همه پذیرفته شود و انتخابات شورای دانش آموزی یک آمادگی به منظور حضور دانش آموزان در مناسبات اجتماعی جهت ایفای نقش پررنگتر در آینده ی جامعه محسوب می‌شود. برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در واقع مشق دموکراسی از دوران نوجوانی و جوانی است.

منبع: علم و فناوری


کد مطلب: 22063

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22063/برگزاری-انتخابات-شوراهای-دانش-آموزی-۵۰-مدرسه-خنج

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir