کرونا، زکات و بازار موضوعات نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند

27 آذر 1399 ساعت 12:01

باید با نظارت هدفمند برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی تلاش کرد.


به گزارش حافظ‌خبر؛ هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند با در زمینه‌های وضعیت کرونا، نظارت بر بازار و توزیع اقلام اساسی و زکات برگزار شد.
حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند در این نشست با اشاره به پیامدهای فرهنگی  و اجتماعی کرونا گفت: امروز همه ما از همه‌گیری این بیماری نگران هستیم و نابودی این ویروس تنها با مشارکت عمومی ممکن خواهد بود؛ پس با ایجاد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، تقویت روحیه جهادی و افزایش همبستگی و همراهی‌های مردم می‌توانیم مشکلات و پیامدهای برآمده از ویروس کرونا را از بین ببریم.
امام جمعه فراشبند بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار و شیوه توزیع اقلام اساسی مردم، در نقاط مختلف شهرستان تاکید کرد و افزود: باید با نظارت هدفمند برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی تلاش کرد.
وی گرانی‌های اخیر در کشور را افسارگسیخته و بی‌منطق دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این مشکلات به دلیل حضور واسطه‌ها و احتکار توسط افراد سودجواست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند ادامه داد: خوب است در گردآوری‌ زکات، شورای زکات را هم به مردم معرفی کنیم. اگر زکاتی که از مردم گرفته می‌شود، درست مدیریت شود، فقر در جامعه از بین می‌رود و این یک واقعیت است.
وی پرداخت زکات را زمینه‌ساز تزکیه و تطهیر جامعه و جلب رحمت الهی دانست و بیان داشت: زکات یکی از واجبات بسیار مهم الهی است که در کنار نماز به آن تاکید زیادی شده است.
 حمدالله عربلو، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری فراشبند نیز در این نشست گفت: بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی با همکاری اداره صنعت معدن تجارت، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری انجام می‌شود.
وی افزود: در راستای جلوگیری از گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار، این بازرسی‌ها افزایش می‌یابد و با واحدهای متخلف برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
معاون فرماندار فراشبند بیان کرد: رصد کنترل قیمت‌ها از سوی واحدهای تولیدی، تامین اقلام مایحتاج اساسی مردم، تشویق واحدهای صنفی فعال برای تامین نیاز بازار و رسیدگی به شکایات مردمی برای کنترل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و شیوه توزیع اقلام اساسی در دستور کار قرار گرفته است.
عربلو با اعلام وضعیت زرد کرونا در این شهرستان افزود:  اصنافی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدویت‌های اعلامی را رعایت نکنند و از دستورات ستاد مبارزه با کرونا تخطی کنند، طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
مهدی محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی فراشبند هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا دخالت‌های زیادی در زندگی و فرهنگ روزمره مردم داشته است، نیازمند ارتقای فرهنگ سلامت در شهرستان هستیم.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فراشبند افزود: همبستگی، تعامل و وحدت‌رویه در فعالیت‌های فرهنگی پیشگیرانه از اهمیت بسزایی برخوردار است که شورای فرهنگ عمومی در این راستا به‌درستی می‌تواند این موضوع را به انجام برساند.
 


کد مطلب: 22920

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22920/کرونا-زکات-بازار-موضوعات-نشست-شورای-فرهنگ-عمومی-شهرستان-فراشبند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir